jh_ Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg er ute etter et program som viser alle aktive ip-adresser i den ip-rangen jeg selv er i, noen som har et bra tips her? Når jeg først er igang så slenger jeg ut et spørsmål til; Som de fleste vet, så er det utrolig irriterende å ha utstyr som man ikke har ip-adresse til, og som ikke kan resettes til factory defaults fysisk (kun via. telnet e.l.), finnes det noe program som kan finne ut ip-en til dette utstyret? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg bruker selv What's Up Gold. Det er et stort program som er laget for nettverksadministratorer, og kan veldig mye. Deriblandt å scanne et gitt subnett for aktive adresser. Det finnes sikkert mindre programmer som kun scanner, men jeg kjenner ikke til noen... Det er to måter å komme seg inn på utstyr man har glemt IP-adressen til: 1. De fleste nettverksbokser har MAC-adressen trykket bakpå. Da kan man tilordne en ledig IP-adresse i sitt subnett til den MAC-adressen. På subnett-nivå foregår jo all kommunikasjon ved hjelp av MAC-adressene allikevel (IP blir "oversatt" til MAC ved hjelp av ARP), så PC'en har bare fått et "manuellt" entry i ARP-tabellen. 2. Installere et sniffeprogram på PC'en, og slå på boksen. Den vil da sende fra seg noen pakker i oppstarten. Der ser man avsenderadressen. Hvis din boks har 9-pins serieport kan du jo også gå inn den veien med Hyperterminal. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 du kan jo bruke ethereal... veldig greit program til akkurat dette.,., Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå