-Teddy- Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg har: 1x IDE (P-ATA elns) Seagate Barracuda (eldst) 1x S-ATA Seagate Barracuda 80GB (gammel) 1x S-ATA Seagate Barracuda 250GB (ny) IDE'n har OS og er master. Har hatt en S-ATA 80GB en stund nå. Fikk idag en 250GB S-ATA disk. Plugget den inn og startet opp røklet. Plutselig forsvant 80GB'n fra "Min datamaskin". Sjekket "diskbehandling" og der er 120GB og 250GB. 250GB'n vil pc'en konvertere til en dynamisk disk eller noe, men har ikke gjort det enda. Lurer på: Hva gjør jeg nå? Vil ha begge diskene mine... Eller alle tre rettere sagt. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 hvorfor 80gb er borte vet jeg ikke, kan være at en ledning har løsna når du monterte den nye disken din... mene, ikke lag dynamisk disk, lag en vanlig en. det gjør du ved å klikke på den lille grå firkanten (som det står "disk 2" på) den er til venstre for den lange firkanten som viser størelsen på disken din på diskbehandling. om du forsto det da Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg får til den nye disken nå. Har høyreklikket på "Disk1" (den nye) og lagde nettopp en partisjon på 20GB, skal ha en til som fyller resten... Men hvor i alle dager blir det av den andre 80GB disken min? Hører de spinner opp, er mange forferdelige tynne pipelyder de første 5 sek etter jeg starter pc'en. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Har du kontrollerkort? Asus hovedkort? Har lest/hørt at det kan oppstå komplikasjoner hvis du setter eksternt kontrollerkort på et asus hovedkort. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Har du kontrollerkort? Asus hovedkort? Har lest/hørt at det kan oppstå komplikasjoner hvis du setter eksternt kontrollerkort på et asus hovedkort. Ekstern kontrollerkort? Har ikke noe PCI-SATA kort om det er det du mener. Bruker bare de to vanlige S-ATA kontaktene på HK'et jeg, RAID kontaktene holder jeg meg unna. Sjekk profilen for specs. HK er Asus K8N-E DELUXE. (Uff for et navn...) Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 har du sjekka at s-ata kablene sitter på plass? de er vanligvis lette å løsne uten at man er ops på det. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 wow ..er det noe som ikke kan skje nårr det gjelder data? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 koble fra 250gb disken og se om 80gb disken dukker opp igjen. Gjør den det vet du at du har en konflikt. Gjør den ikke det, har du sansynligvis løsnet noen ledninger da du satt i 250gb'n. Ta ut kablene og sett de i på nytt. Har du konflikt kan du prøve å bruke andre sata kontakter på hk. Eller kanskje bare bytte om hvilken disk som er koblet til hvilken kontakt. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Har fikset problemet... Noen som klarer gjette seg til hva det var? Lenke til kommentar
uburen Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Hadde du satt den nye som master? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Nei, powerkabelen til den gamle hadde falt ut. Det har den gjort en gang før og, når jeg kjøpte HD'n... Tror kabelen sitter litt vel løst. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå