Gå til innhold

Er Manowar Power Metal eller Heavy Metal

Er Manowar Power Metal eller Heavy Metal  

104 stemmer

1. 1. Er Manowar Power Metal eller Heavy Metal

• Power Metal
      60
    • Heavy Metal
      25
    • Usikker/vet ikke
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gawd. Ro ned sjanger-runkinga litt da.

....?

Uansett, jeg vil ikke kalle Manowar powermetal fordi powermetal er raskere og mer pågående (les: Gamma Ray, Sonata Arctica, Powergod, Persuader, whatnot....).

Jeg kan min powermetal (17gb og godt over 100 plater i samlinga) :)

Lenke til kommentar

Det virker på meg som om folk her er desperate etter å putte band inn i diverse sjangre.....er mer enig med et tidligere innlegg her: Ikke tilbake virkende ....Sabbath er IKKE doom metal,men heavy metal.Ferdig med det.Samme er det med Manowar.Husk på at Sabbath var med på å starte Heavy bølgen tidlig på 70-tallet....manowar joina tidlig 80...skjønner egentlig ikke at dere gidder krangle om dette,,viktigste er at div. band spiller musikk,ikke hvilke sjangre de tilhører..

Lenke til kommentar
Ligger Power Metal-mappen din under Heavy Metal igjen? Power Metal er jo bare en stilart under Heavy Metal, og kan dermed ikke regnes som egen klassifisering. På den måten er jo egentlig spørsmålet i tråden ugyldig...

Exactly.

Lenke til kommentar
Visste dere at Joey DeMaio jobba som pyrotekniker for Sabbath før han starta manowar??

ja.

jeg vil tro det står her.

Power Metal er jo bare en stilart under Heavy Metal, og kan dermed ikke regnes som egen klassifisering.

det vil jeg ikke si. hvis vi skal klasifisere et spesielt band under heavy metal, ville jeg valgt metallica - spesielt med tanke på st.anger. hvis du da hører st.anger så hører warriors of the world, så er forsjellen her stor.

Uansett, jeg vil ikke kalle Manowar powermetal fordi powermetal er raskere og mer pågående

nei. hør f.eks The Power of Thy Sword. Er ikke dette klassisk power metal, kan du/dere fra nå av kalle meg mona lisa!

Lenke til kommentar
Liker ikke helt at joy hele tiden skal vise hvor fort han kan spille

jeg skjønner han godt jeg. han er en av de beste(hør: ikke den beste) bassistene jeg noen sinne har hørt! jeg vil tro at de fleste som har hørt "escape of the bubmble bee" sitter tilbake med den meningen.

Lenke til kommentar

men uansett. sett på guyana, det passer ikke inn det tullet i førsten. Og når selve sangen starter er det jo nydelig spilling :love:

Det på: 0:34-0:53

Haha, er så morsomt når han snakker på åå hva heter den videon, hell on earth? er nede i brasil eller noe, en festival. :p slayer var før dem osv

Endret av skate4life
Lenke til kommentar

PÅ tekstene er jo klart manowar power metal med sine "im am the mighty warrir with the great powerful sword who fights the evil dragoooooon" lignende tekster, og sjanger trekk er ikke tilbakevirkende? får håpe at dere ikke bruker sjangre innenfor litratur da, for der er jo alt tilbakevirkende.

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar
Power Metal er jo bare en stilart under Heavy Metal, og kan dermed ikke regnes som egen klassifisering.

det vil jeg ikke si. hvis vi skal klasifisere et spesielt band under heavy metal, ville jeg valgt metallica - spesielt med tanke på st.anger. hvis du da hører st.anger så hører warriors of the world, så er forsjellen her stor.

Det der er så riv ruskende galt som bare du kan få det til.

For tegne et lite bilde som forklarer det for deg:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...