Gå til innhold

Er Manowar Power Metal eller Heavy Metal

Er Manowar Power Metal eller Heavy Metal  

104 stemmer

1. 1. Er Manowar Power Metal eller Heavy Metal

• Power Metal
      60
    • Heavy Metal
      25
    • Usikker/vet ikke
      19

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg stemte på Heavy Metal, fordi påstandene om at det ikke er Power Metal er mest overbevisende, og jeg har selv alltid sett på dem som Heavy Metal-band.

Kanskje Aurgjelme kan komme inn i tråden å forklare litt? Han er jo den her på forumet som sannsynligvis har best peiling på dette bandet...

Lenke til kommentar
Jeg bruker begrepet om all musikks om hører til sjangerne metal. For meg så er det ikke noen forskjell på heavy metal og metal. Power metal er "under" heavy metal i hiearkiet. På den måten vil jeg si at Manowar er Power Metal, men samtidig Heavy Metal siden Power Metal er en type Heavy Metal.

Noen som leste inlegget mitt?

De er begge deler. (burde være et alternativ i pollen)

Lenke til kommentar
Manowar er M-U-S-I-C og vel så det!

yes!

De er begge deler. (burde være et alternativ i pollen)

yes!(mest power da)

Kanskje Aurgjelme kan komme inn i tråden å forklare litt?

tar jeg ikke kjempefeil er han i finnmark og tjener kongeriket norge, rundt disse tider.

Lenke til kommentar
Med andre ord begynte de som heavy-band og utviklet seg mot power-metal?

Med andre ord så var det ikke så nøyaktig sjanger fordeling på den tiden.

På den tiden ble Black Sabbath også kalt heavy metal, men nå blir de sett på som doom metal.

Mange som er kommet det siste årene som sikkert vil få en mer nøyaktig merkelapp om 10 år.... :shrug:

Hylo: Er nesten tildels enig med deg, men det var et forferdelig unødvendig innlegg. :p

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
På den tiden ble Black Sabbath også kalt heavy metal, men nå blir de sett på som doom metal.

Aldri i livet om jeg vil se på Black Sabbath som annet enn heavy rock! Definisjonen Doom Metal fantes ikke den gang, og jeg mener nye sjangrer og stiler ikke kan ha tilbakevirkende kraft. Det får da være grenser... Å kalle Black Sabbath for Doom Metal høres direkte latterlig ut, eller hva?

Lenke til kommentar

Jeg vil heller kalle sabbath hard rock enn doom metal. Hører man på det nye som kalles doom metal så skjønner man null komma niks med hva sabbath har med det å gjøre. Men det står jo liksom sakte små onde riff. Men forde. den nye doom metaln er mye mer mystisk.

Lenke til kommentar

Jaja, de blir kalt begge deler.

Hører man på det nye som kalles doom metal så skjønner man null komma niks med hva sabbath har med det å gjøre.

Er du sikker på at det er doom metal du hørte på?

Black Sabbath har seige, tuuunge, mørke riff... Det er omtrent definisjonen på doom metal.

Hihi, hvis ikke tar feil så ser de på seg selv som verken heavy metal, heavy rock eller doom metal men: Heavy Blues.

Heavy Rock, Doom Metal, Heavy Blues... ingen av de er feil egentlig. Hvem har sagt at hvis noe er en sjanger så er det absolutt ikke en annen? (ok, jeg ga såvidt intrykk av det forige posten min, dårlig formulering. Mente det ikke slik.)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...