Gå til innhold

Er Manowar Power Metal eller Heavy Metal

Er Manowar Power Metal eller Heavy Metal  

104 stemmer

1. 1. Er Manowar Power Metal eller Heavy Metal

• Power Metal
      60
    • Heavy Metal
      25
    • Usikker/vet ikke
      19

Anbefalte innlegg

Medlemmene i Manowar rasister? Neppe. Amerikanere? Oh, yes!

Jeg mener at Manowar er heavy metal. Definisjonen til Wikipedia kan jeg ikke si jeg legger så stor vekt på. I såfall må jo det bety at Iron Maiden, en av grunnleggerne av NWOBHM, også er power metal? At Judas Priest og Saxon også er power metal?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men uansett, har dere så sterkt behov for å vite hva sjangeren er? har du noe inn i helvete og si?? blir det plutselig bedre om det er ett stort klistremerke med skriften power istedenfor heavy på musikken? i så fall så er du en poser! gå og legg deg! musikk er musikk. enten liker du det eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg mener at Manowar er heavy metal. Definisjonen til Wikipedia kan jeg ikke si jeg legger så stor vekt på. I såfall må jo det bety at Iron Maiden, en av grunnleggerne av NWOBHM, også er power metal? At Judas Priest og Saxon også er power metal?

Korrekt.

Jeg vil si at heavy metal har blitt mer et felles ord for alle metalbandene, men at på 70 og tidlige 80 tallet så kalte de alle bandene bare for heavy metal siden det ganske enkelt var så få band, og ikke minst: ikke nerder som oss som på død og liv skal dele opp i undersjangere. :green:

Både Black Sabbath og Judas Priest var i sin tid kalt for heavy metal, men hvis vi NÅ(i dagens tid) skal sette de under en undersjanger av heavy metal igjen så blir det henholdsvis Doom Metal og Power Metal.

skate4life: Musikk blir selvfølgelig ikke bedre av at det er en spesiell sjanger, men hvis en liker et band i en sjanger så er det stor sjangs for at en liker mange andre band i den sjangeren. Og som tidlieger nevnt: Det er det perfekte diskuteringsgrunnlag da mange har en sterk mening om det og det er nesten umulig å bli enig. Vi kan diskutere i evigheter! ;)

Lenke til kommentar
I såfall må jo det bety at Iron Maiden, en av grunnleggerne av NWOBHM, også er power metal?

det er ikke det det står. det står at power metal har mye til felles med noen av disse bandene. klar synging/hyling er en av disse. det er derfor de er nevnt

Lenke til kommentar
Hammerfall, som er et band kopierer Manowar.

Og likevell gjør det mye bedre enn manowar :D

Manowar er Power-Metal den dag idag, om det het noe annet før så har det ikke noe å si da det er powermetal det er nå. Ingen kan si noe på det, om man vill holde seg til de gamle sjanger indelingene er det bare til å gjøre det, men det blir ikke rett av den grunn :thumbup:

Mvh.

Øyvind

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar

Enig med Headcleaver her... Manowar er powermetal!

Angående de "vise" ordene til TLZ: Heavy-Metal er et begrep som mange bruker om all musikk som er hardere enn Dire Straits. Men de som bruker dette begrepet på denne måten er sjelden folk som hører mye på det selv..

Eksempel: For meg er R&B og Hip-Hop akkurat det samme, jeg vet ikke hva forskjellen er og jeg bryr meg heller lite. Men jeg synes det er stor froskjell på f.eks black metal og death metal. Derfår er det lett for de som ikke hører så mye på metal a gre alle over en kam og kalle dem heavy metal.

Lenke til kommentar

Jeg bruker begrepet om all musikks om hører til sjangerne metal. For meg så er det ikke noen forskjell på heavy metal og metal. Power metal er "under" heavy metal i hiearkiet. På den måten vil jeg si at Manowar er Power Metal, men samtidig Heavy Metal siden Power Metal er en type Heavy Metal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...