Gka Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hei Har satt opp en trådløs router (WRT54G), Satt først ingen security. Prøvde å connecte meg med min laptop(dell d600). Dette fungerte fint, dvs fikk kontakt med routeren. Men kom ikke opp på internet (cannot find server). Hvis jeg kopler til via lan på routeren fungerer alt ok. Hva kan være feil? Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 det som er feil, er vel samme feil som jeg hadde med min dell her er en dell 2200 er at di gammle driver gjør så den ikke sender til gateway adressen. løsning: bytt til intel driver (du må skur og se hvordan type kort du har i mini pci sloten. eller søke på google hvis du skal teste : start -> run -> cmd skriv så: ping 192.168.1.1 får du svar. er du link til box'en ikke svar : har du ikke fått kontakt skriv så: ping 195.159.0.100 får du svar. (har du inet, selv om ikke web sider funker) får du ikke svar er det noe galt med gateway'en ( som jeg hadde) så skriv: ping vg.no får du svar funker alt Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 (endret) Sjekk at du har siste firmware til denne routeren! Hadde store problemer med den samme for en tid tilbake: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=428003&hl= . Sjekk også oppsettet mot din ISP! (PPPoE ? DHCP ?) Endret 8. juli 2005 av trn100 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå