bj181 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hei! Er det noen som vet hva teleselskapene må betale til Telenor / Netcom for leie av deres nett? Er det fast avgift hvert minutt? Eller er det fast avgift hvert opp-ringte nummer? Alle svar motas med takk Hilsen bj181 Lenke til kommentar
genser Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Flyttes til Operatører og tjenester. Velkommen til forumet. Lenke til kommentar
bj181 Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Takker så meget arehei! Er det ingen her på forumet som vet hva teleselskapene feks chess mobyson tele2 etc må betale i nettleie til telenor / netcom, for bruk av deres gsm nett. Jeg og noen kamerater har hatt en diskusjon om akkurat dette, men har ikke funnet svar. Noen som kan hjelpe oss? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Vel, i forbindelse med TeliaSonera sitt oppkjøp av Chess og eventuell oppsigelse av Chess sin nettleie-avtale med Telenor, så spekuleres det i ett årlig tap for Telenor på opp mot 600-800 millioner kroner. Om dette er en reell pekepinn på hva nettleien kan føre til av inntekter for Telenor/Netcom det vet jeg ikke, da jeg syntes det var en meget høy sum. Du kan lese om dette hos DN.no! Lenke til kommentar
Freesbee Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Hvis vi tar utgangspunkt i 600 millioner kr og Chess har 400000 kunder, så blir dette 1500 kr i nettleie pr år pr kunde eller kr 125 pr mnd pr kunde. Vet ikke hva en Chess kunde bruker i snitt pr mnd, men 200 - 250 kr pr mnd høres ikke så galt ut tror jeg (kan vel fort hende det er mer enn det og), så da blir det nok penger igjen i kassa til Vollvik selv om nettleien skulle være på 600-800 millioner pr år. Edit: I det jeg trykket på Lagre så kom jeg på at de 400000 kundene ikke er i nettet til Telenor hele gjengen så da blir regnestykket mitt feil.... Noen som vet fordelingen her mellom NC og TNM? Endret 9. juli 2005 av Freesbee Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Foruten at vi ikke vet hvor mange kunder det er som bruker Telenor i forhold til Netcom hos CHess, så må vi og ta med at alle Sense-kunder som bruker Telenor hører hjemme i ett regnestykke, slik du prøver å sette opp Freesbee! Lenke til kommentar
oro2 Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Noen som vet fordelingen her mellom NC og TNM? Telenor har over 90%. Les artikkelen i DN som det er linket til lenger oppe. Lenke til kommentar
KrageV Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Videreselgerne betaler en fast avgift for hvert aktive nummer + en fast avgift pr./minutt. Betaler også en fast avgift for en rekke tilleggstjenester som personsvar, gprs o.l. Hva denne avgiften er på vet jeg ikke, godt mulig ulike operatører har forskjellige avtaler... Lenke til kommentar
jorgenask Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Noen som vet om vi som har telenor dekning i chess blir "kastet" over på netcom dekning etterhvert som kjøpet går i boks ? Hadde håpt komme meg vekk fra netcom... dessuten har telenor bedre dekning Lenke til kommentar
Coolchili Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Både hos telenor og netcom betales først et axsessfee for å få tilgang til nettet. Denne ligger omlag på nok 3 mill hos telenor og ca 1.3 mill pluss eventuell tilgang til pre-paid på nok 0,5 mill hos netcom. I tillegg betales det kr 20,- i fast månedavgift pr aktiv kunde hos netcom (kjenner ikke disse prisene hos telenor) Man har så en fast prisliste på kostpriser delt opp i destinasjon - til andre netcom, til telenor mobil, til pstn (fastlinje) sms, mms, utland osv. Man kan så forhandle på rabatter både på fast månedsavgift og trafikk avhengig av volumer. I tillegg kommer eventuell markedsstøtte. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Mener å ha hørt at både netcom og telenor i utgangspunket tar 35 øre per sms fra sine videreselgere, mulig de tar mindre fra f.eks chess som har stordriftsfordeler Lenke til kommentar
Coolchili Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Kostpris på en sms er 32 øre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå