Morten K Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Tom's Hardware: NVIDIA Under Attack: Here Comes The M1695 From ULi. Summary: Gale warning for NVIDIA: The M1695 from ULi is more than a match for the nForce4, and much more flexible too. Is NVIDIA about to lose its dominance in the Athlon 64 segment? Edit:Samme testen,men på svensk. Endret 14. august 2005 av Morten K Lenke til kommentar
Klekkus Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 (endret) Takk for denne har ventet lange på en samenligning og en bra test Tomshareware har jo veldig bra tester EDIT: Det var en veldig detaljert test. Masse godt lesestoff for de som likker dette kortet Endret 14. august 2005 av Klikka_bZerk Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Tom's Hardware: NVIDIA Under Attack: Here Comes The M1695 From ULi. Summary: Gale warning for NVIDIA: The M1695 from ULi is more than a match for the nForce4, and much more flexible too. Is NVIDIA about to lose its dominance in the Athlon 64 segment? Edit:Samme testen,men på svensk. Flott test! Den er lagt til. Artig!Kanskje http://hardware.no/art.php?artikkelid=14820 bør nevnes i førsteposten? Se der ja , Hardware.no var jo ganske tidlig ute med info! Forside er oppdatert og restrukturert en smule. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 30. august 2005 Del Skrevet 30. august 2005 Pakken min er i Oslo nå! Den inneholder ASrock hovedkortet vi er kjent med nå og en Athlon 64 X2 3800+. Da håper jeg bare shg ikke har pakka litt for fort og putta nedi en Athlon 64 3800+ istedenfor X2 versjonen. Noe test blir det ikke før jeg er hjemme fra syden. SYDEN SYDEN SYDEN! Vin og mat! jah.. nok om det. Fikk RAM-brikkene i går, 2 GB patriot brikker. Ser meget bra ut. Da håper jeg bare alt fungerer, for elektronikkens verden er nådeløs! Noen som har testa linux på hovedkortet? Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Finnes dette kortet i en socket 754 versjon med både Agp å Pci-E støtte? Og tror dere at det kan komme en M2 utvidings modul i fremtiden? Endret 2. september 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Noen klokke resultater blant de som har det? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Finnes dette kortet i en socket 754 versjon med både Agp å Pci-E støtte? Nei, bare socket939. Hvis jeg har forstått dette riktig: På andre kort med støtte for både PCIe og AGP, kobles AGP-sloten til den gamle PCI-bussen. Ergo reduseres båndbredden fra 2,1 GB/sek (teoretisk for AGP 8x) til 133 MB/sek (teoretisk for PCI). Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Men leste i et forum på ocworkbenc at det kanskje skulle komme et Asus/ASRock med denne støtten... Ps. tror dere at det kommer tillegsmoduler til det 939 kortet slik at man kan oppgradere til M2? Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 3. september 2005 Forfatter Del Skrevet 3. september 2005 Tror det er sannsynlig at det kommer CPU tileggskort til dette hovedkortet. Kortet skulle jo opprinnelig hete 939Dual-M2 , men tror ikke de fikk lov av AMD eller no sånt. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 3. september 2005 Del Skrevet 3. september 2005 Hva er grunnen til at ikke andre produsenter lager slike oppgraderings kort da? Det er jo kjempe smart! Passer et slik oppgraderings kort fra ASRock på et annet hovedkort? Det er vell en spesiell plugg... Lenke til kommentar
Shaper Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 DRM, hva er det ? - kanskje Digital rights management Det produseres kort med både PCI-e og AGP-støtte idag, men de er neppe særlig gode på overklokking. Hvem faen bryr seg om overklokking når du slipper å betale 3k for nytt skjermkort i tillegg til penger for ny cpu/hk evt. ram..?? Lenke til kommentar
Zink Skrevet 5. september 2005 Del Skrevet 5. september 2005 (endret) Hvem faen bryr seg om overklokking når du slipper å betale 3k for nytt skjermkort i tillegg til penger for ny cpu/hk evt. ram..?? Du overser at en betydelig andel av medlemmene her, synes OC-muligheter er en kvalitet i seg sjøl. Bl.a. fordi det er god økonomi, en seriøs "hobby" og er et aktuelt tema uansett. Se ikke bort fra at overklokkere bidrar til at industrien finner bedre løsninger, og bruker bedre kvalitet på komponenter. Du mener det får være grenser, dvs. bunnløs kravmentalitet? edit: Typis blå og konservativ ytring, de er alltid redd for at fyrstikkbeina ikke holder og er usakelig ang. regning (trenger ikke mer enn 420,- kroner for et ok pci-e kort). M1695 er innovativ og bra, men ikke topp og ingen endestasjon. Endret 5. september 2005 av Zink Lenke til kommentar
Kimme Skrevet 6. september 2005 Del Skrevet 6. september 2005 Meget fin info om denne standarden, venter "happy" på mitt ASRock hovedkort i posten og skal teste dette ut på et 6800SE AGP kort snart. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Da har Asrock fått lansert sitt første Uli basert hovedkort med agp + pcie støtte , her er en link til test fra anandtech : Anandtechs test av Asrock 939 Dual-Sata2 Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Da har Asrock fått lansert sitt første Uli basert hovedkort med agp + pcie støtte , her er en link til test fra anandtech : Anandtechs test av Asrock 939 Dual-Sata2 NICE! Har dette kortet og er strålende fornøyd! Eneste jeg skulle hatt er Gblan, meen , klarer meg uten! Link er lagt til i artikkelindex i første post. Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Så AGP ytelsen her blir mindre alså? Har et 6600GT... Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 11. september 2005 Forfatter Del Skrevet 11. september 2005 Så AGP ytelsen her blir mindre alså? Har et 6600GT... Så marginalt liten at du ikke vil merke det. Og Asrock kortet hadde med AGP ofte bedre ytelse enn mange av de andre hovedkortene med PCIexpressX16 Lenke til kommentar
ATI vs GeForce Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Hmm høres rett og slett genialt ut spør du meg. Nå slipper jeg å kjøpe nytt hovedkort når jeg skal kjøpe meg pci-e skjermkort! Har tenkt på disse kombinasjonene: Hovedkortet: http://mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUrl=%2...4611&plid=54611 CPU: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7202 Ram: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 Blir dette bra? Er lei den gamle PC`n min. Skjermkortet greier ikke å yte alt i spill p.g.a den gamle Athlon 1,6 prosessoren og SD-RAM Noen anbefalinger til strømforsyning til dette. Har bare en 300watt Q-Tec så Endret 11. september 2005 av ATI vs GeForce Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Har tenkt på disse kombinasjonene: Hovedkortet: http://mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUrl=%2...4611&plid=54611 CPU: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=7202 Ram: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6151 Blir dette bra? Er lei den gamle PC`n min. Skjermkortet greier ikke å yte alt i spill p.g.a den gamle Athlon 1,6 prosessoren og SD-RAM Noen anbefalinger til strømforsyning til dette. Har bare en 300watt Q-Tec så Glimrende oppsett det der. Jeg anbefaler MIST 500Watt psu. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Hva er grunnen til at ikke andre produsenter lager slike oppgraderings kort da? Det er jo kjempe smart! Passer et slik oppgraderings kort fra ASRock på et annet hovedkort? Det er vell en spesiell plugg... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå