Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Piping i data'n

Anbefalte innlegg

Har et litt irriterende problem her, altså når jeg spiller data, så etter en stund så begynner det å pipe fra kabinettet, vanskelig å forklare lyden, men det er litt sånn bæ-bu-bæ-bu, bare litt annerledes..

Det er litt rart hvis den blir overopphetet, fordi det skjer etter ca.5-10minutter med spilling++

Jeg har et Asus NF-s7 hovedkort eller noe sånt..

Grafikkort er Sapphire Radeon 9600 Pro

Andre specs er vel ikke så farlig tror jeg..?

Jeg har ingen anelse på dette problemet, og vil gjerne få løst problemet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Er det noen som kan hjelpe meg, klarer ikke å finne ut hvilke type feil det er, skal prøve å forklare det bedre, med trinn for trinn..

1. skrur på data..

2. går enten inn på et spill, f.eks, Brother in Arms, CS:Source, Chessmaster 9000 etc..

3. Etter 5-50 minutter med spilling, så begynner data'en å pipe, altså fra den høyttaleren som tilhører hovedkortet.. det er to forskjellige toner, som piper annenhver gang.

4. Jeg må skru av data'en for å få pipingen til å stoppe, skrur jeg på igjen med engang, så kan den begynne å pipe..

Jeg har sjekket på manualen som fulgte med hovedkortet, men der står det ingen ting om det, jeg finner iallefall ingen ting.. Jeg har sjekket på den siden som ble anbefalt, men finner det ikke der, har phoenix BIOS tror jeg.. Det står på de sidene jeg har sett, at det bare skal pipe tre ganger, men den piper jo hele tiden til jeg slår den av..

All hjelp mottas med stor takk.. :)

Endret av lars_loffen
Lenke til kommentar

Er alarm for overopphetet cpu vil jeg tro.

Du må stille inn i bios hvilken temperatur den skal gi alarm. Den vil slå seg av automatisk om den blir enda varmere. Alt avhengig av hva den er stilt inn på.

Tyder kanskje på noe dårlig vifte? Full av støv kanskje?

Sjekk cpu viften og kontroller innstillingene i bios på alarmen så ordner det seg nok.

Lenke til kommentar
Er alarm for overopphetet cpu vil jeg tro.

Du må stille inn i bios hvilken temperatur den skal gi alarm. Den vil slå seg av automatisk om den blir enda varmere. Alt avhengig av hva den er stilt inn på.

Tyder kanskje på noe dårlig vifte? Full av støv kanskje?

Sjekk cpu viften og kontroller innstillingene i bios på alarmen så ordner det seg nok.

Tusen Takk!, det var overopphetet cpu som var problemet, skal støvsuge vifta nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...