mrmount Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hei, Har følgende utfordring. Har en mobil med 3g. Denne er det ikke noe problem å bruke sammen med min laptop og surfe med "bredbånd". Utfordringen ligger i at jeg vil bruke min stasjonære på nettet via denne. kan det løses ?? Uten bruk av krysset kabel ? Utstyr: Laptop med blåtann Router: wrt54G Linksys Telefon Nokia 6680 PC har prøvd følgende uten å få det til.... Koplet opp Nokia'n med 3G via blåtann på laptop, delte denne med lokal tilkopling kabel fra laptop til "inn" på router og vanlig kabel ut til pc... Må jeg endre noe i routeren / laptopen for å få dette til eller er det umulig ?? Mount Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 du må vel opprette bro mellom 3g tilkoblingen og til nettverkskortet. å kable derifra til stasjonære pcen. eller tøver jeg nå? Lenke til kommentar
mrmount Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 ja, men hvordan gjør jeg det ? På tilkoplingen på 3G har jeg ikke det alternativet og på andre tilkoplinger vil den ikke godta dette ?? Har prøvd å gå inn på egenskaper og dele med nettverksortet lokal tilkoplingen som er kablet inn til routeren.... Mount Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 aldri prøvd. Gå i nettverkssteder/tilkoblinger? merk nettverkskortet og 3g tilkoblingen (blåtann) og trykk "opprett bro mellom tilkoblinger" å se om du kansje får det til lykke til Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Har du prøvd kjøre "installer hjemmenettverk eller et lite kontornettverk" ?. Så slår du av brannmurene etterpå. Går det ikke første gangen, prøv installasjonen igjen. Edit: husk koble til alle enhetene før du kjører nettverksinstallasjonen. Endret 7. juli 2005 av roxxx Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Dersom du bruker XP er framgansmåten følgende: 1. Høyreklikk på 3G tilkoblingen din i Nettverkstilkoblinger og trykk Egenskaper 2. Velg fanen Avansert 3. Merk av i ruten Tillat ander nettverksbrukere å koble seg til gjenom denne datamaskinens Internett-tilkobling. 4. Sett den andre maskinen til å motta ip automatisk via DHCP. Håper dette hjelper! Lenke til kommentar
mrmount Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 hmm prøvd alt dette.... funker ikke Lenke til kommentar
RiFkinD Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 trur du må ha krysset kabel uansett Lenke til kommentar
roxxx Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Kan tenkes det er blåtannen som gjør dette vanskelig, vet at det kan være mye styr med den når man setter det opp sånn som du prøver på. Du skal i utgangspunktet klare få dette til, men det var dette med Kong Blåtann da,, Lenke til kommentar
nomore Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 grunnen til at dette ikke går er at du får to enheter som deler ut ip-adresser. når du setter opp windows til å dele en internett tilkobling, vil windows begynne å dele ut ip-adresser. og fra før har du allerede linksysen som gjør dette fra før. greit nok. problemet er at linksysen er kjappest til dette. når du da på den stasjonære spør etter ny ip, er linksyses kjappest ute, og pc'n velger da denne. og denne inneholder feil informasjon for at pc'n skal bruke laptopen som gateway. for å løse dette har du to alternativer. det beste, er å slå av dhcp-serveren i linksysen. du vil da fremover få adresser tildelt fra laptopen. det enkleste, er å sette ip informasjonen manuellt. lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå