takya03 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Bærbar kjøpt fra nettbutikk. Skjermen ble plutselig svart. Ble levert service - skjerm og hovedkort byttet ut. Det tok forøvrig over 2 uker uten tilbud om lånevare. Når jeg fikk PC tilbake går det ikke å slå den av uten å ta ut batteriet, heller ikke restarte. Nytter ikke holde nettbryteren inne heller. Fungerer ok unntaksvis. PC er et halvt år gammel. Jeg krever levering av ny, men forhandler mener de har krav på å reparere en gang til. Slik jeg leser Forbrukerkjøpsloven er det jeg som bestemmer om jeg skal ha ny eller godta reparasjon. Saken er foreløpig ikke avgjort. Noen synspunkter? takya03 Lenke til kommentar
Han Henning Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hei. Det skal foretas en interesseavveining. Les fkjl § 29, 1. ledd, annet punktum, samt hele 2. ledd. Kunden har altså ingen ubetinget rett til selv å bestemme oppgjørsform. HH Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Nå er det vel slik at du har rett til å heve kjøpet hvis varen repareres for samme feil 3 ganger, men kan ikke si at jeg har hørt at du kan kreve ny vare ved reperasjon. Hadde det vært sånn, kunne man jo kutta ut reperasjon, og bare fått nytt hver gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå