alfi Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Vedrørende Drm (digital right managment) som etter hva jeg har lest og hørt allerede har sneket seg inn i enkelte dataprodukter. Mitt forslag til Prisguiden er at alle produkter som inneholder denne brukersperren blir behørig merket med dette sånn at vi som forbrukere kan bruke vår forbrukermakt og velge bort disse når vi kjøper ny hardware/software. Håper at Hardware Teamet kan slå et slag for oss forbrukere dette handler om valgfrihet. Endret 7. juli 2005 av alfi Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Kva er DRM og kva går det ut på? Lenke til kommentar
alfi Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Kva er DRM og kva går det ut på? Les litt her http://www.hardware.no/artikkel/13094 Eller bare ta et enkelt søk på drm her på Hardware Lenke til kommentar
alfi Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Kanskje en medarbeider i prisguiden kan si om dette kan la seg gjenomføre. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Jeg tviler på at det blir så enkelt å gardere seg mot DRM. Jeg vil anta at DRM, i alle fall i første omgang, implementeres i drivere. Det vil si at du kanskje kjøper et produkt i god tro om at du slipper unna DRM, bare for å finne ut at den siste driveroppdateringen, eller til og med driverversjonen på den medfølgende CDen, innehar funksjoner som påtvinger deg å følge DRM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå