Gå til innhold

20" -LaCie, NEC 2070/80, Dell?

Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Skal ha meg en "fet" gamer pc à la dette men må jo jammen punge ut for en skjerm også!

Jeg "må" ha 1200*1600 for å få utbytte og da altså en 20" :yes:

Har lest det som er av tester her inne og det er jo meeegt bra arbeid. :thumbup:

Eneste problemet er jo at veldig mange produkter, blant annet disse skjermene, får svært gode karakter og at det dermed ikke blir noe lettere å velge... :confused:

Skal altså kun sitte og "lame" -iallefall er det gaming som er dominerende bruksområde.

Noen forslag? Er det noen som vet hva Dahle og de andre ekspertene foretrekker privat?

Glemte å nevne at den skal wallmountes. Men det går vel greit med alle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Privat kjører vi NEC 2080 UX+

Men kunne kjørt LaCie som du er inne på her :) (Den er driiiiit bra og er ofte på ukens tilbud hos netshop)

NEC 2070 er ikke bra nok

Beste kjøp rent økonomisk er Dell skjermen når den er på tilbud. Den holder mer enn nok for den vanlige mann i gata.

Lenke til kommentar

Med fare for å provosere på meg de med virkelig peiling her, så vil jeg bare nevne at jeg har hatt både LaCie og Dell 2005FPW. Det er sistnevnte jeg har nå. Personlig syntes jeg denne skjermen er mye bedre enn LaCie, men hvordan man oppfatter en skjerm er jo meget subjektivt.

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar

Spennende...det var en artig kommentar! De bruker jo for det første forskjellig panel, og for det andre en annen type "coating" så det er sikkert ganske stor forskjell. Har du noen kommentarer angående forskjeller du oppdaget? Er ikke 2005FPW en smule reflektiv?

En av detaljene jeg ikke liker så voldsomt på photon20visionII er "dithering" som oppstår ved bevegelser.

Lenke til kommentar
En av detaljene jeg ikke liker så voldsomt på photon20visionII er "dithering" som oppstår ved bevegelser.

Det har du på 20" DELL 2001FPW også. Aner ikke hvordan dette er på DELLs 24".

Men jeg ser for meg at widescreen og gaming medfører en masse ekstra knot og konfigurering... :hmm:

Har ikke NEC 2080 og LaCie photon visionII samme panelet?

Lenke til kommentar

Widescreen og gaming er digg i de spillene som støtter det (cs, HL2, Total Rome m.m), og trenger akkurat like lite konfiguering som det trengs til å forandre oppløsningen. I noen av spillene som ikke støtter widescreen ser det dårlig ut, mens i andre spill syntes jeg det ser helt greit ut.

Jeg syntes skjermen har veldig bra farger, og lite baklys. Det den kunne vær t bedre på er den horisontale innsynsvinkelen, blir fort "gult" hvis jeg flytter meg litt til siden.

Endret av Erik-Tor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv

Tror jeg ender opp med Dell, men er likevel superbekymret for at jeg driter meg ut i forhold til resten av oppsettet. Skal skaffe meg fet gamingpc og da er det jo utrolig teit å "ødelegge" det hele med en skjerm som ikke holder følge. Som å kjøpe HiFi-komponenter til 100.000 og høytalere fra Elkjøp... :sick:

Lenke til kommentar
Tror jeg ender opp med Dell, men er likevel superbekymret for at jeg driter meg ut i forhold til resten av oppsettet. Skal skaffe meg fet gamingpc og da er det jo utrolig teit å "ødelegge" det hele med en skjerm som ikke holder følge. Som å kjøpe HiFi-komponenter til 100.000 og høytalere fra Elkjøp... :sick:

http://accessories.euro.dell.com/sna/Produ...uctlisting.aspx

Denne er kjempebra, litt spinkel bygd men ellers super. Samme display som

Apple Cinema og de er etter mine erfaringer meget bra.

LaCie sin photonVision begynner å bli gammel, så den henger ikke helt med

lengre.

Ville gått for Dell, evt. om eg hadde litt ekstra penger en Apple Cinema...

Lenke til kommentar

lengre.

Var dette et forsøk på en sommerspøk?

Du snakker altså om en skjerm som benytter samme panel som NEC 2080UX+, som annses som den råeste masseproduserte 20 tommeren på markedet i dag...

Dog, trenger ikke det alene bety at skjermen er rå, men uansett. Jeg kan bare ikke tro at du faktisk har testet skjermen.

Vel. Får håpe det var en sommerspøk ;)

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

lengre.

Var dette et forsøk på en sommerspøk?

Du snakker altså om en skjerm som benytter samme panel som NEC 2080UX+, som annses som den råeste masseproduserte 20 tommeren på markedet i dag...

Dog, trenger ikke det alene bety at skjermen er rå, men uansett. Jeg kan bare ikke tro at du faktisk har testet skjermen.

Vel. Får håpe det var en sommerspøk ;)

Har testet LaCie photonVision, og både Apple sine Cinema og nevnte Dell er

bedre.. Brukt i trykksammenheng.

Den råeste er Eizo sin som viser hele Adobe(RGB)... :) iallefall for meg som jobber

med trykk, foto og web.

Skulle eg hatt LaCie på dette tidspunkt ville eg gått for http://www.lacie.com/products/product.htm?pid=10503

Endret av kvikks
Lenke til kommentar

Nec slipper en ny 20" til høsten

en nyutvikling av 2080 ux+ og jeg tror den vilk hete 2080 uxi

Dog er dette klasifisert materiale og NEC har ikke gått ut med pressemelding om dette. Kunne ikke lage en artikkel på dette, men dere som deltar på forumet skal jo få noen fordeler ;)

Bare hyggelig å dele info med dere :D

Fikk vite dette i går av mine kontakter i NEC ;D

Lenke til kommentar
Hmm jeg synes iallefall Widescreen er fett når jeg spiller, og flere og flere spill støtter dette, så jeg anbefaler klart denne Dell skjermen Jeg synes den er grisefeit!

Men jeg ville ha ventet og sett om kampanjen kommer tilbake sånn at du får den for 4600kr :D

Øystein out!

Støtter det forslaget. Du vil garantert ikke angre om du går for den.

edit: Har den selv. Er spillfrelst og denne skjermen finner jeg ikke noe som den ikke egner seg til.

Endret av rottert
Lenke til kommentar

Dessverre vet jeg lite om den, da det som sagt ikke er noen i NEC som har sendt ut informasjon ennå.

Dog er dette 80 serien til NEC og derfro hnevender den seg til den superkresne brukeren. Her tar de ikke sjanser med å lansere en skjerm som er dårligere enn sin forgjenger (slik de kanskje gjorde med 70 serien vs 60 serien på 17")

Uansett tror jeg at jeg skal ha denne skjermen selv

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...