d_stenvig Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Har slitt med i det siste at PC'n låser seg etter en stund (skjermbildet fyser). I forkant kommer ofte en klikkelyd fra en av hardiskene, akkurat som om den restarter seg. Når jeg tar på de begge, er de etter noen sekunder så varme at jeg ikke kan holde på de lenger. Er dette normalt? Kjører med åpent kabinett og vifte rett på de, så de må vel bare ha blitt for gamle? Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Har du tatt tempen på harddiskene? Gjør det, og post resultatene her. Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Har ikke helt fått det til.. Har prøvd speed fan, men de måla jeg får opp sier bare winbound, og jeg vet ikke hva som er hva...! Er det vanlig at skjermbildet fryses fordi om en av hardiskene slutter, da? Er ikke det mer en sånn "varm cpu" greie..? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Sjekk temperaturen på CPU og skjermkort. Hvilken strømforsyning har du? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Altså, hvis du flytter på kabinett/HD slik at diskene spinner rundt, så kommer den klikk lyden. Jeg har en Western Digital, den klikker som **** når jeg flytter på den. Min ligger på rundt 40-45 ( Bilde mitt fryser det å, men tror det er mus/tastatur som slutter og reagere) Endret 7. juli 2005 av FirstPrice Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Nei, jeg er ikke borti. Lyden kommer helt av seg selv. Det er noe galt meg CPU temp måler også (vil jeg tro). Den ligger konstant på 117 grader(nøyaktig,alltid!), selv når maskina nettopp har startet opp! Kan vel ikke være helt rett? Hvordan måler jeg tempen på skjermkortet? Det er helt nytt, med helt ny ATI silencer vifte (sånn svær sak), så tror vi kan utelukke den. Når jeg tar på den, er den heller ikke spesielt varm. Men er det meg, eller høres "fryst skjermbilde" mer ut som en CPU sak, enn hd feil? Lenke til kommentar
Jubelsau Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Du kan sjekke tempen på skjermkortet, CPU og HD med Everest Home Edition. Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Nei.. Det er det samme med alle disse programma - de funker ikke på min PC..! Sliter imidlertid ikke med problemet lenger.. Etter at jeg clocka ned CPU's ytelse (XP 2600) til å yte 1866 (133x14). Av en eller annen grunn har mitt hovedkort problem med å sette den ene faktoren på en verdi som IKKE er "133".. må derfor velge en multiplyer faktor som er 14 eller 15..15 gikk altså ikke.,. For dårlig CPU kjøling med andre ord? Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Det kan nok hende. Hvis maskin ikke vil clocke mer enn det den skal, så ska du skrive i "hvordan OC cpu" katogorien. Hvis du har OC så mye, at den restarter seg selv, så clocker du ned, så restarter den seg ikke. Mer info er alltid fint Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Problemet ble ikke vekk alikevel, så det er nok en av hardiskene. Det går en sånn liten stund før PC'n klikker. Noen ganger kan det ta lang tid. Så det vil vel si at en av dem har blitt for gamle, og må bytte ut? Eller kan det være for dårlig PSU? Har en gammel 300W på: Nforce 2 hovedkort 3x 256ddr 30Gb 7200 80Gb 7200 AMD 2600+ Xp Radeon 9800Pro 2x DVD enheter og 3 PCI enheter Kan det være for dårlig PSU? Lenke til kommentar
Oter Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 har akkurat samme problemet som deg,det er spesielt når jeg spiller. bildet fryser i et par sekunder av gangen. er helt sikker på at det er hardisken din som driver og og tar kvelden. det var en periode jeg ikke skrudde av maskinen min,og hadde for dårlig kjøling. det liker spesielt ikke wd diskene,har nå tatt livet av 5 disker siden påske så det er viktig at diskene dine har god kjøling. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 DTemp gir deg god oversikt over temperaturer på diskene dine, så lenge de har S.M.A.R.T.-støtte. Dersom du er bekymret, kan du legge programmet i oppstartsmappa, så ser du hele tiden temperaturen nede på oppgavelinja. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 DTemp gir deg god oversikt over temperaturer på diskene dine, så lenge de har S.M.A.R.T.-støtte.Dersom du er bekymret, kan du legge programmet i oppstartsmappa, så ser du hele tiden temperaturen nede på oppgavelinja. takk skal du ha,sliter med min 6 wd disk nå,får ikke spilt cs lenger heller,maskina henger seg et par sekunder om gangen,jævli iriterendes. skal ikke kjøpe wd disker neste gang. skal bygge ny maskin nå,bestilte nytt tower,psu,minne,hk cpu idag. har et antec tower nå,er for dårlig kjøling i det,tar jo nesten livet av 2 disker i måneden Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Hvor får jeg opp tempraturen? den støtter SMART, ser alle verdier og sånn.. men ikke temperatur.. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Når jeg starter DTemp, spretter temperaturen på min Raptor og min Seagate 200gb frem nede ved systemlinja/oppgavelinja. Lenke til kommentar
d_stenvig Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Det kommer ikke opp til meg.. Så da må man gjøre det på den gammeldagse måten: Er diskene for varme om det er ubehagelig varmt å holde på de over 3 sek?(sånn at du nesten brenner deg). Har 2 kjølere i tårnet, så diskene er vel rett og slett for varme, eller? Det er jo ikke beregnet at alle må kjøpe seg ekstra HD kjølere heller da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå