KvAkk- Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Hei! Jeg er blitt plaget ofte/flere ganger av en blåskjerm som gjør at Computeren slår seg av. Jeg har ikke helt klart og lese hva det står på denne blåskjermen, men det som jeg har sånn någenlunde klart og lese er at det er "minnedumping". Er det noen som vet løsningen til og få dette problemet bort? Har kjøp dataen på komplett.no. Dette er altså pakkeløsningen Er veldig fortvilet over dette, håper dere vet hva jeg skal gjøre! Endret 7. juli 2005 av KvAkk- Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Er CPUen varm? Er skjermkortet varmt? Hvilken strømforsyning har du? Har du antivirus? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Om du klarer å boote XP kan du høyreklikke på My Computer-ikonet på skrivebordet: Properties - Advanced - Startup and Recovery (Settings) - klikk bort avhuking for Automatically restart under System Failure. Nå vil den ikke restarte automatisk så du kan notere ned hva som står i blåskjermen. PS. Emnefeltet ditt bryter med tre-ords-regelen, er bare å lage litt mere utdypende emnetittel så du slipper å få tråden din stengt Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke god nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget.) Lenke til kommentar
KvAkk- Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Er CPUen varm?Er skjermkortet varmt? Hvilken strømforsyning har du? Har du antivirus? Cpu`en har tedenser til varme, ligger på et gjennomsnitt på 60 grader. Skjermkortet er ikke nå serlig varmt.. informasjon om daten står i linken! Har antivirus ja! Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Kan godt være pga at pcen blir for varm, sjekk om du har hybelkaniner og eventuelt kast dem ut pga kontraktsbrudd . Memtest 86 kan hjelpe til med å sjekke minnebrikkene, prime95 kan også avdekke eventuelle problemer med torture tests. Om du kan stille inn litt i bios så kan du jo klokke ned en smule, for eksempel 0.5X på MP og 0.025 på Vcore, det kan hjelpe noe. Lenke til kommentar
KvAkk- Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 (endret) Vell, har nå klart og lese feilmeldingen og fant ut at det er noe med feilinstalert maskinvare. Jeg har sjekket om det var no uvanlig med driverne, men fant absolutt ingenting! Nå kommer problemet oftere og oftere. Det skjer ikke ved noen spesiell ting, det bare kommer sånn helt uten videre! Klarte og notere litt; "det er oppdaget et problem, og windows er avsluttet for å hindre skade på datamaskinen. MULTIPLE_IRP_COMPLETE_REQUESTS Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen starter du datamaskinen på nytt igjen." Det var det jeg klart og notere. Noen som kan gi tips utfra den teksten? Mvh. Endret 11. juli 2005 av KvAkk- Lenke til kommentar
KvAkk- Skrevet 11. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2005 • Microsoft Windows 2000 Service Pack 1 • Microsoft Windows 2000 Advanced Server SP1 • Microsoft Windows 2000 Service Pack 1 Jeg har jo xp, hvordan kan da dette problemet oppstå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg