Gå til innhold

får ikke tilgang til makin gjennom lokalt nettverk


Anbefalte innlegg

Hei

Har lokalt nettverk hjemme, men jeg får ikke tak i en av maskinene, de andre funker greit. Men det er denne ene som søstera mi har, en nyinnkjøpt bærbar, som jeg la inn endel data på, da jeg måtte formatere. Fikk kontaktmed min, men når jeg prøver å komme inn på hennes, må jeg skrive inn brukernavnog passord. Og noe slikt har jeg ikke da det ikke er satt en slik bruker... guest funskjonen funker heller ikke....

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det WinXP Home Edition på laptopen?

Nettverksdelen på Home Edition er kraftig redusert fra Microsoft sin side... hvis du har mulighet til å oppgradere til Win XP Pro så rekommenderer jeg dette på det sterkeste.

 

Det er en stund siden jeg har brukt Home Edition, men hvis jeg ikke husker feil så må du inn i Control Panel og åpne opp User Accounts. Der skal du ha en Guest-konto som du må aktivere.

Husker ikke helt om Home Edition har mulighet for å opprette flere user accounts... hvis den har det (istedet for å benytte Guest-kontoen) så kan du lage en konto med nøyaktig samme brukernavn og passord som du har på din egen maskin. Da vil laptopen "gjenkjenne" deg når prøver å få tilgang til de delte resurssene på laptopen (viktig at du har samme passord, ellers funker det ikke).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...