Lanka Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Tror nok trådstarter vil ha et debitkort ja. Men har misforstått litt. Tror nok ingen på 18 år vil ha regning i posten som viser et astronomisk beløp etter en fuktig kveld på byen. Er 18 selv. Og jeg har også vurdert dette.. Jeg har for tiden Postbankens ungdomskort, og skal straks bytte til Visa. Jeg tror jeg går for den Studentsaken som ble linket til lenger opp. Men et spørsmål. Som kanskje også trådstarter kan ha nytte av. Kan man bruke en vanlig Dnb Visa kort sammen med Norsk studentkort? Altså 2 Visakort (Debitkort ). Eller er det bare lov med en per person? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Pappa har fire forskjellig kort med Visa/Master på minst.. Got it? Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Da er den grei *åpne masse kontoer* Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Særlig disse bensinkortene... Pappa har Visa på bankkortet Pappa har Visa el Master på Essokortet (30 ore rabatt) Pappa har Visa el Master på Hydrokortet (for jurister, 35 øre rabatt) Pappa har Visa el Master på Saab-kortet (rabatt på statoil) MINST... Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 VISA kortet til Skandiabanken er veldig billig å bruke. Du betaler bare årsavgiften og omregningskurs hvis du bruker det i utlandet men ellers er det gratis å ta ut penger og betale i terminal i hele landet. Lenke til kommentar
Lanka Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Visakortet til Studentforeningen er gratis å bruke. Ingen avgifter/Ingen gebyrer. Såsant du er mellom 18-33 år. Og flesteparten her inne er vel mellom der Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Debitkort er kort du legger pengene dine i, også kan du trekke fra det beløpet du har i kontoen din med Visa/MC kortet ditt... Kredittkort, da har du kreditt hos et selskap (tenk litt casion kreditt hvis du vil ha et sammenheng), også kan du bruke Visa/MC kortet ditt, også LÅNE penger fra kreditt selskapet. Du må selvfølgelig betale tilbake pengene du har lånt/brukt via regninger/sette inn på konto. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Haha Joachim... "pappa har, pappa har, pappa har, pappa har" Ellers vil jeg anbefale kortet til SkandiaBanken, bruker det selv og har aldri støtt på problemer. Eneste er at det ikke er legitimasjon på kortet, noe som kanskje er praktisk å ha. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg får ikke akkurat så mange visa kort jeg da vettu... Men stikker av med pappas Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Scandiabanken er å anbefale når det gjelder VISA for unge folk. Selv har jeg Sparebank 1, men det var ikke mitt valg. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Visa og mastercard er kun systemer betalingene går gjennom. Et debitkort, slik nesten alle norske bankkort er, gjør at pengene trekkes direkte fra en konto. (om du bruker bankkortets visa). Med eksempelvis Gebyrfri Visa og Amex, vil du få en regning månedlig hvor du betaler for det du har brukt. Da et er kredittkort. Takk, da forstår jeg. Men jeg har fortsatt ikke helt bestemt meg for hva jeg skal gå for av debitkortene. Er så mye å velge i. Hva er forskjellene på VISA og MasterCard da? Vet at pappa bruker MC, men jeg aner ikke hvorfor. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Det er to konkurrerende selskap. Så enkelt. Lenke til kommentar
Smooth Ceiling Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 VISA er mest sannsynlig det beste debitkortet på markedet. Det finnes ingen andre debit kort som blir akseptert ved så mange steder på kloden så vidt jeg vet, du slipper å tenke på overtrekk (for det meste) og det er svært enkelt i bruk. En annen nyttig funksjon er når du får det på bankkortet, slik at det blir bankkort, VISA-kort og ID i samme kort. Fikk bruk for det siste senest i dag, og jeg har i grunn nok plastikk i lommeboka fra før (blir ikke så mye plass til de kjempetykke pengebunkene mine vettøh). Så, jeg foretrekker slike alt-i-ett løsninger. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg kan passe på bengene dine jeg , men seriøst du burde skaffe deg skandiabanken. Det skal jeg. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 kan også anbefale skandiabanken. Helt gratis konto, eneste du betaler er 200 (eller er det 250) i året for å ha kortet (noe du også gjør i andre banker, men der betaler du i tillegg gebyrer for alt fra å sjekke nettbanken til å betale med kortet i butikk, ta ut penger i minibank etter kl. X o.s.v.) Skandiabanken er helt gratis Lenke til kommentar
allyse Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Her er forskjellene mellom visa og mastercard utseendemessig. I høyre hånd, visa trekkes det automatisk fra kontoen når jeg handler datakomponenter, og i venstre hånd, mastercard får jeg skyhøy regning når jeg handler datakomponenter. Problemet med mastercard er jeg kan handle så mye jeg vil uten noen stopper meg (er ikke grense) så det er som sagt veldig farlig å bruke. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 pokker, han var smart nok til å dekke over nummerene Lenke til kommentar
Togo Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 (endret) Når vi snakker om scandiabanken her, har jeg lov til å bruke mammas scandiabank visakort? Jeg trenger et visakort, men er ikke gammel nok før i desember. Vil det bli juridiske problemer liksom? Endret 9. juli 2005 av HeavenHell Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Vanskelig å få kredittkort uten inntekt da. Næsj, spørs bare hvor kredittgrensa skal gå, det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå