OscarWoHA Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Morn. Tenkte kanskje jeg skullle gå til anskaffelse av et debitkort, men jeg vet ikke hva som er lurt å velge. Tenkte først på Kash, men der måtte man være 20 år tror jeg. Jeg er bare 18 år. Noen som har noe å anbefale? EDIT: Endret kredittkort til debitkort. Endret 8. juli 2005 av CobraM Lenke til kommentar
hageby1 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Skandiabanken, men da må du enten ha 100.000 i ligningsført formue, eller ha xx tusen på kortet. bra kort. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Har 358,- i formue. Lenke til kommentar
allyse Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Vanskelig å få kredittkort uten inntekt da. Du er jo pliktig til å nedbetale gjelda du oppdriver deg også. Hovedsaklig sett er kredittkort en meget, meget farlig ting. Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Er VISA kredittkort? Tror dere jeg kan få det? Endret 7. juli 2005 av CobraM Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Er VISA kredittkort? Tror dere jeg kan få det? Ofte i Norge er det et debittkort, men det finnes. Jeg foreslår at du får pappaen din til å være juridisk ansvarlig på et Amex-kort jeg!! Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Må man ikke signere hver gang man bruker et Amex i butikk? Lenke til kommentar
Musty Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 www.gebyrfri.no nesten alle får kredittkort der.. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 www.gebyrfri.no nesten alle får kredittkort der.. nesten alle? Er ganske strenge krav der og da... mht inntekt, formue ol. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 oki da.. jeg bare føler at alle får, siden nesten alle jeg kjenner har et derfra.. litt forskjellige kreditter på folk though... Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 visa bankkort skal ha 9999 i kredit tror jeg Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Må man ikke signere hver gang man bruker et Amex i butikk? jo? Alle KREDITTKORT må du signere på, meg bekjent... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Fremdeles usikker på om OP vil ha KREDITTKORT, eller bare ett betalingskort med ett nummer han kan bruke på nett (debitkort ala. de fleste VISA kort her i landet)... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Fremdeles usikker på om OP vil ha KREDITTKORT, eller bare ett betalingskort med ett nummer han kan bruke på nett (debitkort ala. de fleste VISA kort her i landet)... Han sier kredittkort... Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) mange som ikke veit forskjellen (mange som tror at etthvert kort det står "VISA" på er kredittkort)...derav usikkerheten min... Endret 7. juli 2005 av MrLee Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 www.gebyrfri.no nesten alle får kredittkort der.. nesten alle? Er ganske strenge krav der og da... mht inntekt, formue ol. Oi, er Bankia Bank som driver det. Jeg har en konto der! *Ringe å bestille kredittkort!* Eller ikke... Lenke til kommentar
InsertNumLock Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Gratis med mange goder : norskstudentkort.no Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 mange som ikke veit forskjellen (mange som tror at etthvert kort det står "VISA" på er kredittkort)...derav usikkerheten min... Der sier du noe. Jeg aner ikke hva kredittkort er. Jeg _tror_ det er VISA eller MasterCard, men er langt i fra sikker. Kan noen forklare meg? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Visa og mastercard er kun systemer betalingene går gjennom. Et debitkort, slik nesten alle norske bankkort er, gjør at pengene trekkes direkte fra en konto. (om du bruker bankkortets visa). Med eksempelvis Gebyrfri Visa og Amex, vil du få en regning månedlig hvor du betaler for det du har brukt. Da et er kredittkort. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hvem kan få SkandiaBanken Visa-kortFor å få SkandiaBanken Visa-kort må du være fri for betalingsanmerkninger. I tillegg må du tilfredsstille ett av følgende krav: Kr. 15.000,- eller mer innestående på Alt i Ett-konto når du søker om kortet. Kr. 120.000,- eller mer i alminnelig inntekt forrige ligningsår Kr. 100.000,- eller mer i netto formue to foregående ligningsår Krever da ikke så mye hvis du har hatt en jobb eller har noe penger til overs. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå