simalarion Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Bestilte mitt nye 7800gtx kort + hovedkort fra Komplett, hvar ikke helt sikker på kjøpet + at jeg var avhenging av et salg så jeg trakk tilbake kjøpet fra komplett. Men nå har jeg solgt mine gammle deler + at jeg har lest nokk om den nye nvidia brikken til at jeg ønsker å kjøpe den, men transakjonen virket ikke denne gangen. Skrev først mail til Komplett (14.15, så jeg får nokk ikke svar i dag ) så til ikano, jeg har fått svar fra Ikano (visa kreditt med 10.000 grense på) Du har en kredittgrense på 10000,- Saldo på 631,00 pr 07.07.05 Reservert beløp 6.074,75 fra www.komplett.no Disponibelt beløp: 3.294,25 Reservert Komplett?? IT folkene på ikano ser nærmere på det nå, noen som aner hva dette er? Grunnen til at jeg spør her også er fordi jeg ønsket varene før helgen Edit: Første bestilling på Komplett var faktisk Tirsdag, så det er 2 virkedager siden Endret 7. juli 2005 av simalarion Lenke til kommentar
Carbonite Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hva er det du mener egentlig? Du har betalt med kredittkort, ikke sant? Da har komplett reservert beløpet pakken kommer på til du har mottatt den vil jeg tro. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) første bestilling er avbestilt - når jeg skall bestille igjen får jeg ikke bestilt fordi 6000kr er reservert hos Komplett. Jeg får ikke bestilt noe med andre ord, og på kompletts konto er det ingen varer under bestilling.' Edit: Står jo tydlig at transakjonen ikke virket i først post?. 6000 kr er altså reservert på Komplett uten at jeg har noen bestilling inne En annen ting er at nettbanken ikke viser noe uvanlig der har jeg 9400 kreditt fortsatt, det ikano selv som har funnet ut at 6000kr er reservert hos komplett (debitert) Endret 7. juli 2005 av simalarion Lenke til kommentar
HAG Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Tar ei stund (flere dager?) fra reserverte "VISA-penger" er strøket og disponible, pengene er på konto, men kan ikkje bukes pga. reserveringa som ikkje er oppheva enda. Har kommet forbi systemet med 2 kontoer i nettbanken, "lite" på VISA kontoen og mer i "reserve" på konto uten kort. Ved behov har eg overført på få sekunder mer penger til "kortkontoen". - Løsninga mi fungerer dårlig for trådstarter, har seinere sikra meg et Mastercard med litt kreditt og 0 renter i en måned. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 ahh - nytt for meg. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Så du skal investere i ditt nye hjertebarn nå Simalarion? Blir vell rått med 7800Gtx? Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Jepp jeg tar sjangsen Nvidia sier ingen ting om en ultra versjon og ati har fødsel problemer med sitt. Er også imponert over nye effekter og ytelsen på 1600 med alt godteri slått på. Men pga dette må jeg vente til over helgen tenker jeg Kunne brukt lønnigs kontoen, men jeg tror jeg venter på at dette løser seg først Lenke til kommentar
Manx Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Det har sikker gått i orden i løpet av kvelden tenker jeg. Gjorde det for meg, jeg avbestillte på en fredag etter tolv om natta. Grunnet jeg skulle bytte skjermkort også, halv åtte lørdags morgen så kunne jeg legge inn bestillingen på nytt. Leste meg også fram til at det kunne ta opp til 2 dager før reservasjonen var borte. Kan jo hende at dette kommer ann på hvilken bank man bruker, jeg har dnbnor. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) ---------------dobbel post----------------- Endret 7. juli 2005 av simalarion Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Funker fortsatt ikke, ikke alltid like kult å være på den sikkre siden - Får det ikke før mandag nå. 22.00 nope ikke noe hell, min epost til komplett hvar tydligvis for sen også, ikke noe svar i alle fall. Jeg kunne hatt delene nå haddet jeg ikke kanselert første gangen. Alle på dette forumet er nokk fulstendig klar over hvor mye dette SUGER, så ord er overflødig Og for dere som gjør det samme, at pengene dine blir reserverte et sted ser du ikke på nettbanken din og gud vet hvorfor de blir det. 00.10 Prøvdet for siste gang nå uten hell - jippiii (stoor ironi), dette begynner å bli ordentlig morro (må få ut litt av frustrasjonen et sted). Endret 7. juli 2005 av simalarion Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Fant dette på Komplett sine sider ---------------------------------------- Når du legger en ordre hos oss med ditt kredittkort blir det gjort en autorisasjon på kredittkortet ditt. Dette betyr at vi sjekker at kortet er ekte og at det er dekning på det. Vi gjør så en reservasjon, hvor beløpet du handler for blir reservert for sitt bruk. Dette vil si at pengene fremdeles er på kortet ditt, men at de ikke kan røres av andre enn Komplett så lenge ordren eksisterer. Dersom du kansellerer en ordre vil reservasjonen heves og pengene frigjøres på kortet ditt (innen to "bankdager"). Det er først når vi har pakket varene ferdig og har klargjort pakken for forsendelse at pengene blir overført fra ditt kredittkort til oss. --------------------------------------- Så nå vet jeg det. Nå har jeg brukt meste parten av kvelden\natten på å prøve å bestille delene(reservasjonen skulle løst seg opp i dag, i morgen er tredje dag). Jeg avbestilte første gangen som skrevet pga jeg ikke viste om mine gammle deler kom til å bli solgt, jeg fikk solgt dem å det ringte en kl 19.00 som ønsket seg en ny pc i dag, som om ting ikke var iriterendet nokk (himmel å hav!!) Lenke til kommentar
rozon Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Bankdager er som postdager synes jeg å huske. Starter med dag 0 den dagen du kansellerer, så dag 1 osv. Les baksida av VG... Masse gode (dyre) kredittkort der... Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 9. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2005 Alt blir betaltt tilbake når salgene mine kommer inn på konto så ingen problemer der. Denne reserve tjenesten gjordet så varene bare er registrert av posten nå, med andre ord jeg må vente til tirsdag. shit happens Lenke til kommentar
nosto Skrevet 10. juli 2005 Del Skrevet 10. juli 2005 Alt blir betaltt tilbake når salgene mine kommer inn på konto så ingen problemer der. Denne reserve tjenesten gjordet så varene bare er registrert av posten nå, med andre ord jeg må vente til tirsdag. shit happens må bare si at jeg er veldig fornøyd.med mitt 7800 gtx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå