ZoRaC Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Har opprettet meg et enkeltpersonsforetak med kun meg som "ansatt". Holder på å lage en hjemmeside for firmaet nå og er i tvil om jeg skal skrive "oss", "vi", "vårt", osv eller "mitt", jeg", osv i teksten? Flertall høres bedre ut, men blir det egentlig rett? Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Må du nevne antallet personar då? Dersom du av ein eller anna grunn ikkje vil ut med at du driv aleine, bruk tilsvarande ord som ikkje fortel om antall ansatte. t.d bruk firmanavnet istadenfor mitt/vi/oss osv. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Tja, men med et langt firmanavn så blir det litt "rart". Eks: Vårt motto er: "Løser vi ikke problemet, slipper du å betale!" I tillegg kan vi komme med tilbud på fastpris... Eksempel på oppdrag vi utfører: Hvis jeg bytter ut "vi" med firmanavnet blir det seende så dumt ut: Bjerkan PC-reparasjons motto er: "Løser vi ikke problemet, slipper du å betale!" I tillegg kan Bjerkan PC-reparasjon komme med tilbud på fastpris... Eksempel på oppdrag Bjerkan PC-reparasjon utfører: Lenke til kommentar
HolgerL Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Selvsagt bruker du "vi". "Jeg" virker uprofesjonelt og useriøst. "Vi" er ofte brukt om enkeltpersonsforetak. Endret 7. juli 2005 av HolgerLudvigsen Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Det er veldig vanlig at enkeltmansforetak omtaleler seg selv som "oss" "vi" osv så er ingen grunn for at du ikke skal gjøre det samme. Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Flott! Var bare usikker på hva som var "vanlig". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå