embark Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hei. Jeg har nå hatt trøbbel med PC'en min i litt over en uke. Og jeg finner ikke ut hva som er galt. Med det første trodde jeg det var strømforsyningen det var noe galt med, fordi PC'en skrudde seg bare av hele tiden. Men fikk låne en PSU av en kompis, og den skrudde seg fortsatt av. Så sjekka jeg harddiskene i en annen PC. De funka fint. Så fikk jeg låne en RAM-brikke av en kompis, og fortsatt skrudde den seg av. Etterpå testa vi CPU'en min i en annen PC. Den funka også fint. Og da var det bare hovedkortet igjen. Har nå kjøpt meg et Gigabyte 7N400 nForce2 Ultra 400 (noe sånt, husker ikke helt) på DEMO-varer på Netshop.no. Og restarter bare PC'en seg før jeg kommer inn i Windows. Noen som vet hva som kan vere feil? Jeg holder på å gå å veggen, nemlig. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Har du forsøkt en reparasjonsinstallasjon av XP, hvis det er det du bruker? Det hender det fikser sånne problemer. Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 mulig driver-problemer ja. Last ned nyeste drivere til alt i boksen din, slett det gamle, og inn med det nye Lenke til kommentar
embark Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Det kan bli litt problematisk å installere Windows på nytt, da den restarter seg hele tiden. Lenke til kommentar
embark Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg så over rammen min for en liten stund siden, og det så ikke så veldig bra ut: Kan det vere derfor den restarter seg? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Kan være. Hvis du har tilgang til en annen brikke, kan du jo prøve å bruke den. Restarter maskinen hele tiden hvis du booter fra CD, også? Lenke til kommentar
pertm Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Du har ikke prøvd å starte i sikker modus? Det kan sikkert hjelpe deg å komme inn. Jeg husker ikke hva du skal gjøre for å komme i sikker modus. Lenke til kommentar
embark Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg fikk låne en RAM-brikke av en kompis, og nå funker det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå