Aldrisialdri Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hei igjen, Er det noen her som har testet sitt Canon 350D evt andre digitale speilrefleks under "røffe" værforhold? Tenker her på temperaturer i områdene minus 30-20 grader celsius, og fra pluss 30 grader over flere dager? Hva skjer med kameraet under slik forhold? Bør man ikke prøve på slike ting åkke som? Lenke til kommentar
jojo1717 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hvorfor ikke be PC World Norway ta en torturtest med DSLR på lik måte som laplops!!?? Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) En kamerat spurte Oslo kameraservice (tror det var dem) om hvor mye regn kamera tåle, og han fikk ett ganske greit svar: "Mer en du tror men mindre en du skulle ønske" Endret 7. juli 2005 av stoners Lenke til kommentar
NormanWhiteside Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hei igjen, Er det noen her som har testet sitt Canon 350D evt andre digitale speilrefleks under "røffe" værforhold? Tenker her på temperaturer i områdene minus 30-20 grader celsius, og fra pluss 30 grader over flere dager? Hva skjer med kameraet under slik forhold? Bør man ikke prøve på slike ting åkke som? Jeg har brukt mitt D70 i -31 og ikke hatt noen problemer, men du bør "avklimatisere" kamera for at det ikke skal danne seg fuktighet inne i kamerahuset når du kommer inn i varmen. Og batteriene dine får kortere levetid. Lenke til kommentar
Djengis Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Har brukt mitt Olympus E-1 i regnvær noen ganger. (Tenker da på at kameraet blir skikkelig vått) Kanskje ikke så "ekstremt" det akkurat, men godt å vite at man kan konsentrere seg om motivet uavhengig av vær - og ikke bekymre seg for at kameraet skal legge inn søknad om tidlig pensjon... :-) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 tåleranse for mer ekstreme værforhold er jo en av grunnene til at de mer proffe kameraene fra hver produsent koster så mye mer, er det ikke? Lenke til kommentar
engekri Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) D70 tåler ikke at du spinger og snubler, faller over ende og lander oppå kamerahuset. Da sprekker bakplaten av og hvis du er like heldig som meg ryker du i tillegg ut remmen du henger rundt halsen. Jeg kjenner en fyr som bor nedover i Singapore. der ligger tempratutren rundt 30grader celsius alltid, eneste problemet i demme tempen er at luftfuktigheten kommer ofte opp mot 100%, men varem er ikke problem. Han fortalte at f. eks. hushjelpen hadde fått beskjed om å skru på pcen hver dag for ikke ødelegge den med fuktigheten... Endret 7. juli 2005 av engekri Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg kan ikke tenke meg at plasthuset på 350D tåler mye juling. 1D/1Ds-kameraene (til dels også 20D) tåler mye røffere behandling pga husets oppbygning og materialvalg. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 I koldt vejr skal kameraet i plastpose inden det kommer ind varmen - så undgår du kondens på) tages først ud når kameraet har stue temperatur Lenke til kommentar
Gråskjegg Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 I koldt vejr skal kameraet i plastpose inden det kommer ind varmen - så undgår du kondens på) tages først ud når kameraet har stue temperatur ...eller ut i varmen. Verdt å huske på, spesielt i disse tider, om man sitter i en (veldig) kald bil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå