RaptiCon Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Bestilte i forrige måned et produkt fra Proteinfabrikken.no, der totalen endte på 410,-. Jeg gikk deretter å ventet på lapp om at pakken hadde kommet frem til postkontoret, men denne fikk jeg ikke. Derfor gikk jeg inn på nettet den 11.06, og da viste det seg at pakken lå på postkontoret, og den hadde ligget der siden den 10.06. Siden det var bare den dag i mellom, så bestemte jeg meg for å bare vente til lappen kom i posten, men denne kom ikke. Den 17.06 dro jeg på ferie, som varte i en uke. Jeg tenkte at dette ikke er en kjempekrise at jeg ikke fikk lappen, siden jeg også skal få en "Har-du-glemt-pakken lapp". Denne fikk jeg heller ikke, så når jeg sjekket på nettet når jeg kom hjem, var pakken sendt i retur. Jeg sendte mail til Pf og spurte hva som skjer nå med tanke på gebyr eller noe, og de sa at dette vil jeg motta pr. post i en form av faktura. Jeg regnet med at denne var på rundt 100,- eller noe, da pakken veier i underkant av 1kg. Her om dagen mottok jeg fakturaen, som var på hele 393,-. Må si jeg måpet litt, derfor spør jeg dere om de kan kreve så mye for en pakke som ikke ble hentet? De får jo tilbake produktet sitt, det eneste som jeg føler de kan kreve erstatning for er frakta tilbake igjen. Her er svaret jeg fikk av en Pf-ansatt når jeg spurte om hvorfor jeg måtte betale denne summen: "før man bestiller samt etter å ha bestilt står det klart opplyst av uavhentede pakker belastes med dette gebyret. Når en pakke ikke hentes skal Posten uansett ha dekt frakt for pakken ikke bare frem til kunden, men også tilbake. Som betyr dobbel frakt, samt administrasjonsgebyrer på at pakken er sendt i retur. Disse utgiftene tilsammen utgjør en reell kostnad på ca 300,-. Så når kunder ikke henter oppkravssendinger er dette noe både vi som leverandør og Posten taper stort på dersom forhåndsregler ikke tas. Derfor dette gebyret desverre, samt at kunden gjøres godt oppmerksom på betingelsene." Er usikker rundt dette emnet, derfor spør jeg dere intelligente freakere. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Krev at Posten dekker utgiften ettersom du aldri fikk en pakkelapp. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Siden du hadde sporingsnr, så kunne du jo hele tida henta med Kollinr da...? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Siden du hadde sporingsnr, så kunne du jo hele tida henta med Kollinr da...? Selvsagt kunne han det, men hvis han ikke har fått hentelapp er det posten som har gjort noe galt i tilfellet. Dog skjønner jeg ikke hvorfor du ikke hentet den med engang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå