dandel58 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Heisann, jeg har et stort problem med skjermkotet mitt Har et Point of View Geforce 6800 Ultra som jeg kjøpte i august 2004.. Fra starten av merket jeg art noe var galt.. Bildet fryser i spill ca 2 ganger hver gang en ny bane lastes eller jeg starter et spil før alt går greit igjen.. Dette er veldig irriterende ettersom jeg ikke negang kan kjøre benchmark programmer da.. men jeg levde med det fordi alt funket jeg bra etter de to frysningene på skjermen.. Mne nå har jeg oppdaget enda et problem jeg ikkek an akseptere.. Laster ned de nyeste nvidia driverne men da begynner alle spillene mine å krasje.. enste drivere jeg kan kjøre er 66.93 og de er jo ganske gamle.. Hva gjør jeg? Har ca 50 grader på skjermkortet.. Men er jo helt sinnsykt at jeg ikke kan kjøre nye drivere.. I tillegg har jeg kjøpt noen nye spill som splinter cell - chaso theory og battlefield to.. men de henger seg opp med en gang jeg starter dem.. er det skjermkortet skyld? alle andre spill fungerer perfekt.. hejlp ønske kajpt.. Takk:) Mvh Daniel Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Har en strømforsyning på 350 watt..Holder dette? Kan også opplyse om at kjører win xp med SP2 og alt fungerer til skjønneste orden, 1 giga ram og topp pc med athlon 64 3200* Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Dandel! Jeg har samme skjermkort som deg, og hadde noen problemer, måtte oppdatere BIOS på grafikkortet, etter dette hadde jeg ikke noen problemer... Hvilken versjon har du på din BIOS (du finner det i nVidia driveren) Hvor stor PSU har du? Edit: 350W PSU bør holde, kan du finne ut hvor mange Watt det er på +12V delen? Det står på PSU'en... Endret 7. juli 2005 av [GDI]Raptor Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hjelper ikke bios oppdateringen så bør du teste med en annen strømforsyning, en 350W er nok hvis det er kvalitet men har du Q-Tec så er du ille ute... Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 har en 350 watts strømforsyning.. Har aldri oppdatert bios på skjermkortet, aner ikek hvordan jeg gjør dette.. men jeg har versjon 5.40.02.10.14 og forware drivere 66.93.. jeg får jo ikke opdatert forware driverne hehe fordi da hakker jo allre spill.. vil en bios oppdatering løse dette? uheldigvis aner jeg ingenting om hvordan man gjør dette.. Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 har faktisk en q-tec 400 w.. er det et problem? Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 men er det skjermkortet sin feil eller noe annet? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Det er nok strømforsyningen, den greier rett og slett ikke å levere nok strøm til skjermkortet ditt og dermed så henger hele greia seg. Skal se om jeg kan finne en bedre til deg, har du noe budsjett på hvor mye du kan bruke på en ny psu? Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 hadde vært kjempeflott.. har egentlig store pengeproblemer med tlf regninger og slikt men men.. maks 700 spenn.. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 har faktisk en q-tec 400 w.. er det et problem? Det er et potensielt stort problem... Q-Tec sine PSU'er er ofte dårlige, og den Watt styrken de oppgir er peak verdier... Hvor mange Ampere (A) står det på +12V? Siden du fortalte i PM at du har BIOS 5.40.02.10.14 tror jeg at du bør ta en oppdatering... Men som sagt... Tror også du trenger en ny PSU... Skal poste en guide for å oppdatere BIOS på ditt POV-kort Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Noen Gode : Bzerk 500W NorthQ , Obs følger ikke med kabler. Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Flott, hadde vært dritfint.. Så får jeg oppdatert biosen nå på skjermkortet fungerer ikke det kjøper jeg ny strømforsyning.. å det kan ikke være skjermkortets feil? noen abefalninger på en strømforsyning jeg trenger under 700 spenn? Lenke til kommentar
HKS Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Guide for å oppdatere BIOS på ditt POV kort: Merk deg at dette er på eget ansvar, men jeg har selv gjort det med skusess på mitt POV GeForce 6800 Ultra AGP kort... Du har versjon: 5.40.02.10.14 Nyeste versjon: 5.40.02.36.00 Lag en MS-DOS oppstarts disket, dette kan gjøres i Windows der du formaterer disketter... Last ned nvFlash som er programmet for å flashe BIOS på nvidia kort: http://www.mvktech.net/index.php?option=co...r&filecatid=859 Denne filen pakker du ut på disketten, også må du laste ned nyeste BIOS til POV kortet, her er en link til den: http://www.mvktech.net/index.php?option=co...1&func=fileinfo Pakkes også ut på disketten... så booter du maskinen med denne bootdisken. Når maskinen er ferdig bootet står den i MS-DOS. Skriv følgende kommandoer: - Velg disketstasjonen: a: - Bruk nvFlash til å ta backup av BIOS du har på kortet ditt, dette er viktig hvis noe mot formodning ikke skulle fungere som det skal... nvflash --save backup.rom - Flash ny BIOS med nvFlash 'newbios.rom' erstatter du med navnet på den BIOS'en du lastet ned fra nettet... Navnet finner du ved å skrive dir i DOS nvflash -4 -5 -6 newbios.rom Etter flashing er ferdig sier nvFlash at du kan reboote maskinen... Du må da installere nyeste driver på nytt (77.xx) Håper dette ser ok ut... Lenke til kommentar
dandel58 Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 funket ikke å kjøpe en 698 w strømforsyning.. og jeg får ikke oppdatert biosen på skjermkortet.. noen som kan hjelpe med biosoppdatering, hvordan? Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Nesten det samme skjedde på mitt gammle ATI Radeon 9600 (irs!). Men da var det hovedkortet sin feil. Hvis du har q-tec PSU... bør du bytte. Q-Tec er ikke særlig flike til og lage PSU'r (de holder ikke særlig lenge lr) Lenke til kommentar
ReFuse Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Heisann, jeg har et stort problem med skjermkotet mitt Har et Point of View Geforce 6800 Ultra som jeg kjøpte i august 2004.. Fra starten av merket jeg art noe var galt.. Bildet fryser i spill ca 2 ganger hver gang en ny bane lastes eller jeg starter et spil før alt går greit igjen.. Dette er veldig irriterende ettersom jeg ikke negang kan kjøre benchmark programmer da.. men jeg levde med det fordi alt funket jeg bra etter de to frysningene på skjermen.. Mne nå har jeg oppdaget enda et problem jeg ikkek an akseptere.. Laster ned de nyeste nvidia driverne men da begynner alle spillene mine å krasje.. enste drivere jeg kan kjøre er 66.93 og de er jo ganske gamle.. Hva gjør jeg? Har ca 50 grader på skjermkortet.. Men er jo helt sinnsykt at jeg ikke kan kjøre nye drivere.. I tillegg har jeg kjøpt noen nye spill som splinter cell - chaso theory og battlefield to.. men de henger seg opp med en gang jeg starter dem.. er det skjermkortet skyld? alle andre spill fungerer perfekt.. hejlp ønske kajpt.. Takk:) Mvh Daniel Jeg hadde omtrent samme problemet med mitt Pov 6800 U. Jeg lasta bare ned coolbits og satte 3D og 2D klokkefrekvensene til det samme og det fungerte for meg. Så om du ikke vet hvordan du flasher biosen kan det være en løsning.Men det beste er vel å oppdatere Biosen uansett ja, og siste ver er 5.40.02.36 tror jeg. Det var i allefall den jeg bruke når jeg oppdaterte min Bios. Edit: Si ifra om det funker da Endret 13. juli 2005 av ReFuse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå