SharkAss Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Får ikke til å finne videofilene på et canon videokamera som jeg har koblet til PCen! Noen som vet hvordan jeg kan finne filmen?? Mvh. SharK Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg vet ikke om det er noe massesagringsenhet-funksjon på firewire (kabelen man som oftest kobler videokameraet til PCen med). Hvis det er en slik funksjon så vil videokameraet dukke opp som F: eller noe sånt. Hvis ikke det finnes en slik funksjon så må du bruke et program for å hente ut videoen. Slike programmer følger normalt med videokameraet på en CD. Hvis du ikke har CDen så kan du også bruke andre typiske videoredigeringsprogrammer til å hente filmen fra videokameraet til PCen. Lenke til kommentar
O. B. Lix Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Canon videokamera har som oftest to muligheter - ene er usb og andre er firewire. MEN usb er kun for stillbilder du har tatt med kamera, skal du hente fram videobildene, MÅ du bruke firewire. For å laste inn video, bruker jeg Pinnacle studio 9, programmet tar direkte kontroll over videokamera. Studio 9 er det programmet jeg finner lettest å redigere med... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå