howzer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Det er USAs stadige masing borti Midtøsten som gjør at terroristene klarer å rekruttere flere. Og jeg som trodde at USA nettopp har avsatt en av verdens største bidragsytere til terrorisme. Nei det har de nok ikke. Saddam var en sekulær leder. Han var Al-Qaidas dødsfiende på grunn av dette. Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Nok en grunn til å verve seg. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Litt OT: Kan hende at det er sure franskmenn som skal ta hevn siden de tapte kampen om OL i 2012.. Bare en liten tanke.. Dette er en rimelig alvorlig hendelse, med en rekke døde og sårede. Spekulasjoner om årsak og ansvarlige er greit, i hvertfall så lenge vi ikke vet, men jeg synes det er upassende å spøke med emnet. La det være. Geir Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Og jeg som trodde at USA nettopp har avsatt en av verdens største bidragsytere til terrorisme. Nei det har de nok ikke. “President Saddam Hussein has recently told the head of the Palestinian political office, Faroq al-Kaddoumi, his decision to raise the sum granted to each family of the martyrs of the Palestinian uprising to $25,000 instead of $10,000,” Aziz, announced at a Baghdad meeting of Arab politicians and businessmen on March 11, 2002, Reuters reported the next day. Kilde. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Det måtte komme Som flere sier, Bush/Tony har skapt ett så stort hat mot den vestlige verden ved å leke Onkel Politi at syke mennesker gjør syke ting. Nå er det på tide å bli kvitt både terrorister og regjeringer... Lenke til kommentar
howzer Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 For noe tull. Kilden er ubrukelig. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Psykopatisk Kaffelefse: Tar jeg ikke feil har det vært flere terrorangrep mot den vestlige verden uten reaksjon fra verken USA eller Storbritannia. Skal vi bare sitte og se på dem ødelegge oss ? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/07/436818.html Kan faen tro Lenke til kommentar
smetho Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Det verste er at vestlige medier gjør 50% av arbeidet til terroristene: de sprer frykt! Å komme borti terroraksjoner er lite sannsynlig, men at folk er redd for det kan skje er hele poenget med terror. De snur jo verden, den vestlige i det minste, på hodet - til fordel for ekstremistene. En kan diskutere og argumentere for at USAs og Storbritanias innvolvering i Midt-Østen øker sjansen for rekruttering på terrorsiden. Men visse tiltak måtte/må iverksettes. Personlig skulle jeg ønske de hadde utsatt krigen til FN støttet den og la premissene for den, noe som ville ha skjedd etterhvert hadde ikke Bush (eller menneskene som "drar i strengene" på 'Bush the doll') vært så utålmodige. Istedet for en samlet front mot terror (om ikke annet enn politisk) har vi nå en splittet union. Alle er imot terroren, men ikke alle vil være med å rydde den vekk. Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Psykopatisk Kaffelefse: Tar jeg ikke feil har det vært flere terrorangrep mot den vestlige verden uten reaksjon fra verken USA eller Storbritannia. Skal vi bare sitte og se på dem ødelegge oss ? Nei det skal vi ikke. Krigen mot terror, som USA/Stor. satt i gang er viktig. Men etter at USA invaderte Irak på grunnlag av fare for terrorimse har verden IKKE blitt ett tryggere sted, heller det motsatte. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/07/436818.html Kan faen tro Det der var en rar artikkel med misvisende overskrift. Overskriften er <Tar ansvaret og truer Danmark, Italia og Norge> Så står det lenger ned i artikkelen: <Samtidig truer de med at Danmark og Italia er neste mål på lista.> Står ingenting om Norge der. Heller ikke VG skrev noe om at Norge var truet. Så hvorfor skrive det i overskriften da? Joda, fordi Norge blir truet "indirekte". Jippi. Norge har da blitt indirekte truet før også. De tror jo uansett sikkert som alle andre at Norge er hovedstaden i Sverige. Men forøvrig, helt forferdelig det som har skjedd i London. Lenke til kommentar
The_evil_blue_toad Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Det blir vel ikke kalt "war on terrorism" for ingenting? Var jo bare et spørsmål om tid før terroristene begynte å skyte tilbake igjen. Siden både England og USA sier de er i krig med terroristene er jeg langt ifra overrasket over dette. Misforstå meg rett her. Jeg støtter ikke terroristene og jeg synes det er trist at noe slikt skal skje. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 En tragisk dag for alle. Dere må huske på at de som gjennomførte dette angrepet har liten støtte for det de gjorde i hjemlandet sitt. Det er en del gale mennesker der ute, men dette betyr ikke at England nå skal gå til angrep mot IRAN eller andre land. Dette er sterkt millitante og religiøse grupper som har liten støtte overalt i verden. Det er ingen hemmelighet at den vestlige verden ikke har høy stjerne i en del steder i verden. Mye av dette kan vi klandre oss selv for, men jeg håper at g8 møtet som nå pågår gjør et steg i riktig retning. Jeg vil også tro at vår generasjon som vokser opp, vil være mere opptatt av globalisering og velstand for alle mennesker. Dette mye fordi vi nettopp har vokst opp med andre kulturer og meninger enn det våre foreldre gjorde. Terrorrisme må allikevel bekjempes, og dessverre er noen så fantiske at lite annet enn militante løsninger finnes. Dog må man huske på at vi kan ikke presse vår kultur og vår meninger og våre over lokalbefolkningen når vesten skal jakte terrorister. Jeg håper på en fremtid hvor vi kan øke levestandarden i en del land, slik at også disse kan bryte seg fri fra religionens makt. Husk at selv om vi nå begynner å få en del kunnskap om den muslimske verden har de liten eller ingen kunnskap om oss. Men terrorister har liten støtte verden over. Så la ikke dette bli grobunn for hat mot en hel verden av mennesker som heller ikke ønsker dette. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Vi kommer alltid til å ha terrorisme så lenge det finnes religioner hvor fanatisme og makt er en del av budskapet, hadde vi tatt samtlige religiøse ledere og gitt dem litt bly mellom ørene så hadde vi nok fått avskaffet det meste av verstinger. Selvsagt så har Usa og Europa en stor del av skylden, men hva med det faktum at noen muslimske stater har et fryktelig hat ovenfor vesten fordi vi ikke følger deres religion og at vi faktisk er Hedninger i deres øyne? Trenger ikke å dra lista lengre enn til Iran eller Afrikanske land hvor hatet mot vestlige verdier øker dag for dag. Det er nok på tide å fjerne fanatiske ledere fra Europeisk grunn og ha en langt tettere overvåkning av det muslimske miljøet, vi bør i grunn utøve en langt sterkere innflytelse på disse kulturene og passe på at våre europeiske verdier spesielt på kvinnesiden blir gjeldende for denne gruppen også. Greier vi å få dem til å slutte å undertrykke kvinnene og at kvinnene blir frigjort så kan vi kanskje få til litt fremskritt. Edit : Tenker først og fremst på dem som lever hos oss. Min storesøster var nesten offer for bombeattentatet i Madrid, men pga omstendigheter (hun er flyvertinne) så ble det sånn at hun kom hjem 1 dag før tiden og bestemte seg for å ta taxi hjem fordi hun hadde en dårlig magefølelse angående toget. Hadde flyene hun jobbet på gått i rute så hadde hun kanskje ikke vært her den dag i dag. Hun bor I Alcobendas for de som er lokalkjent og bruker toget / metroen til daglig. Endret 7. juli 2005 av Malvado Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Terror er vel det vanskeligste vi har opplevd i moderen tid. I gamlere tid også for den saks skyld. Men poenget er at terror ikke er lett å hanskes med. Terrorister bruker ikke akkurat uniform og kan se ut som enhver person. Det gjør alt mye verre og mye vanskeligere enn tidligere kriger. Og tenk egentlig på hvilken vanskelig oppgave Blair har hatt da. Han kan velge å ikke støtte USA, men da sier automatisk Bush at Storbritania holder med terroristene. Om Blair på den andre siden holder med Bush som har gjør, så er med ett England et terrormål. Det er ikke et enkelt valg. Lurer på om Norge vil bli angrepet av terror jeg.. Hvilken by kommer først? Oslo sikkert. Får håpe det for jeg vil ikke ha noen ekstremister her i Trondheim! Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Nå er det vel sånn at muslimske ledere hatet og foraktet vesten lenge før invasjonen av Irak... Og 11. september-angrepet skjedde også FØR invasjonen av Irak. Det virker som enkelte har glemt det. Så å gi Blair skylda for dette, blir for drøyt. En ting er om de hater vesten, en annen ting hvordan de agerer. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Det måtte komme Som flere sier, Bush/Tony har skapt ett så stort hat mot den vestlige verden ved å leke Onkel Politi at syke mennesker gjør syke ting. Nå er det på tide å bli kvitt både terrorister og regjeringer... Jada, for terror, hat og syke mennesker eksisterte jo ikke før Bush/Tony. I den grad Bush/Tony/Irakkrigen er årsak til dette, så er det fordi terroristene hevner seg mot de som gjør en aktiv innsats mot terrorisme. Skal man unngå hevn fra terrorister, så må man la vær å forsøke å bekjempe dem. Og det er heldigvis et ikke-alternativ for Bush/Tony. Terrorisme må bekjempes både ved å jakte på terroristene, og ved å bekjempe årsakene til terrorisme. Og årsaken til terrorisme ligger i den tilstanden mange land desverre befinner seg, der hatet mot vesten dyrkes aktivt. Skal man få bukt med disse, så må man bekjempe denne slags kultur og myndigheter som bringer frem slik kultur. Det må i noen tilfelle gjøres med makt. Men det kan også gjøres ved økt globalisering, og dermed økt velstand, mer demokrati og økt avhengighet land imellom. Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Og tenk egentlig på hvilken vanskelig oppgave Blair har hatt da. Han kan velge å ikke støtte USA, men da sier automatisk Bush at Storbritania holder med terroristene.Om Blair på den andre siden holder med Bush som har gjør, så er med ett England et terrormål. Det er ikke et enkelt valg. Og dette tror du på selv? Lenke til kommentar
klingtai Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Uansett hvem som har skylden, så står det helt klart nå at nyhetene heretter kan betegnes som ren propaganda. Nyhetsinnslag blir sendt om igjen og om igjen. Vær på vakt heretter folkens, på hva dere godtar av "stuff" som blir putta inn i hjernen deres. Vær VELDIG på vakt!! Det finnes ingen klare beviser for at en islamistisk gruppe står bak, bortsett fra en påstått nettside, og uttaleser fra myndigheter. Det er nå den psykologiske operasjonen begynner! Både BBC og NRK er i gang med propaganda for fulle mugger og EKTE nyheter om saken, blir ikke lenger sendt. Endret 7. juli 2005 av runmad Lenke til kommentar
Peri Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 haha har du litt livlig fantasi eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå