Gå til innhold

Terrorangrep i London?!


Anbefalte innlegg

Leste i BT idag at han ble skutt 7 ganger i hodet, og en gang i skulderen. Man skulle no tro at 1 skudd i hodet var nok?

 

Virker mer og mer som ett groteskt drap gjennomført av en skyteglad politimann som skyter først, og spør etterpå dette...

Hvorfor han skøyt flere ganger vet jeg ikke, men en kule trenger ikke være nokk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Leste i BT idag at han ble skutt 7 ganger i hodet, og en gang i skulderen. Man skulle no tro at 1 skudd i hodet var nok?

 

Virker mer og mer som ett groteskt drap gjennomført av en skyteglad politimann som skyter først, og spør etterpå dette...

Hvorfor han skøyt flere ganger vet jeg ikke, men en kule trenger ikke være nokk.

En kule er som oftest mer enn nok når den treffer hodet. To kuler, og du er mest sannsynlig ferdig. Men når de plaffer ett helt magasin i hodet hans??? Groteskt...

Lenke til kommentar
Leste i BT idag at han ble skutt 7 ganger i hodet, og en gang i skulderen. Man skulle no tro at 1 skudd i hodet var nok?

 

Virker mer og mer som ett groteskt drap gjennomført av en skyteglad politimann som skyter først, og spør etterpå dette...

Hvorfor han skøyt flere ganger vet jeg ikke, men en kule trenger ikke være nokk.

En kule er som oftest mer enn nok når den treffer hodet. To kuler, og du er mest sannsynlig ferdig. Men når de plaffer ett helt magasin i hodet hans??? Groteskt...

Ikke nødvendigvis. Det er flere som har prøvd å ta selvmord med en kule og funnet ut at det ikke alltid gjør jobben. Det var en grunn til at Hitler både tok pillen og kulen.

Lenke til kommentar
Leste i BT idag at han ble skutt 7 ganger i hodet, og en gang i skulderen. Man skulle no tro at 1 skudd i hodet var nok?

 

Virker mer og mer som ett groteskt drap gjennomført av en skyteglad politimann som skyter først, og spør etterpå dette...

Skal vi ta det i langsom kino slik det er kommet frem så langt...

 

Brasilianern ble observert da han kom ut av en bygning og var iført en vel stor jakke på en varm dag.

- politiet fulgte etter, men skjøt ikke.

 

På ett eller annet tidspunkt ble han oppropt av politiet. Han løp

- politiet fulgte etter, men skjøt ikke.

 

Han hoppet over sperringer

- politiet fulgte etter, men skjøt ikke.

 

Han løp inn på en undergrunnsstasjon

- politiet fulgte etter, men skjøt ikke.

 

Han løp tilslutt inn mot en undergrunnsvogn full av folk

- da ble han skutt.

 

 

Hadde dette virkelig vært skuteglade politifolk, hadde han blitt skutt ned det øyeblikket han kom ut av bygningen som ble holdt under oppsikt.

Lenke til kommentar

En kule er som oftest mer enn nok når den treffer hodet. To kuler, og du er mest sannsynlig ferdig. Men når de plaffer ett helt magasin i hodet hans??? Groteskt...

 

For meg blir det litt flisespikkeri å skulle henge seg opp i hvor mange kuler han ble skutt med. Meningen var jo å drepe ham.

Jeg tviler nok på at han lå der og tenkte at den første kula hadde han trossalt fortjent og den andre kunne han også skjønne, men de neste fem var rett å slett unødvendige og at det var lumpent gjort.

Lenke til kommentar
Leste i BT idag at han ble skutt 7 ganger i hodet, og en gang i skulderen. Man skulle no tro at 1 skudd i hodet var nok?

 

Virker mer og mer som ett groteskt drap gjennomført av en skyteglad politimann som skyter først, og spør etterpå dette...

Ett skudd i hodet = Politimannen var kald og rolig, gjorde iht. instruks.

Fem skudd i hodet = Politimannen handlet i panikk.

Lenke til kommentar
Skal vi ta det i langsom kino slik det er kommet frem så langt...

 

Brasilianern ble observert da han kom ut av en bygning og var iført en vel stor jakke på en varm dag.

- politiet fulgte etter, men skjøt ikke.

Snip...

I mer detalj: (Kilde The Times.)

* Brasilianeren bodde i en leilighet i en bygning i Tulse Hill. Denne bygningen var under oppsikt fordi adressen var funnet på en papirlapp i en av rygsekkene de fant etter torsdagens aksjon.

 

* Når han kom ut av bygningen så de at han ikke var en av de som de lette etter, og at han ikke var araber. Men de bestemte seg for å la noen sivikledde politfolk følge etter ham for sikkerhet skyld.

 

* Menezes spaserer ned til nærmeste buss-stopp og venter på bussen. Spanerne spør ledelsen om de skal stoppe ham og undersøke ham og hva han har under jakken. De får beskjed om å la ham gå, i håp om at han kan lede dem til noe av interesse.

 

* De følger etter ham inn på bussen. Når de skjønner at han skal av ved T-banestasjonen tilkaller de skarpskyttere. Ledelsen bestemmer at han ikke må få slippe inn på plattformen. Skarpskytterne får beskjed om å skyte hvis han ikke stopper og de mistenker at han har eksplosiver på seg.

 

* Så spriker forklaringene. Politiet hevder at i det de roper "Politi" bråsnur Menezes, løper inn i stasjonsbygningen, hopper over sperringene og løper ned til toget før de rekker å stoppe ham. Vitner sier at de ikke hørte noen advarsel.

 

Vi kan nok være enige om at de ikke nødvendigvis var "trigger happy". Politiet hadde mer enn god nok tid til å stoppe ham, det kunne spanerne gjort mens han sto og ventet på bussen. (Gitt at de var bevæpnet.) Inne på bussen kunne de muligens ikke gjøre noe, siden det var andre folk på bussen. På den annen side, hvordan kunne de vite at det ikke var bussen han ville sprenge? De venter over 20 minutter, mye av tiden mens fyren sitter på en buss, men skyter ham når han løper inn på T-banen.

 

Spørsmålet er om skarpskytterne fikk et øyeblikks "panikk" når de ikke klarte å stoppe ham slik de hadde planlagt, og var nødt til å ta det på sparket.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Leste i BT idag at han ble skutt 7 ganger i hodet, og en gang i skulderen. Man skulle no tro at 1 skudd i hodet var nok?

 

Virker mer og mer som ett groteskt drap gjennomført av en skyteglad politimann som skyter først, og spør etterpå dette...

Ett skudd i hodet = Politimannen var kald og rolig, gjorde iht. instruks.

Fem skudd i hodet = Politimannen handlet i panikk.

For det første jeg vet ikke hvorfor han skøyt så mange ganger, men jeg holder fortsatt på mitt et skudder ikke nødvendigvis nokk og jeg ser ikke noen grunn til å ta sjansen på at et skudd skal gjøre jobben.

 

Hvordan vet du at et skudd er hva en god politimann ville ha skutt?

Lenke til kommentar
Leste i BT idag at han ble skutt 7 ganger i hodet, og en gang i skulderen. Man skulle no tro at 1 skudd i hodet var nok?

 

Virker mer og mer som ett groteskt drap gjennomført av en skyteglad politimann som skyter først, og spør etterpå dette...

Ett skudd i hodet = Politimannen var kald og rolig, gjorde iht. instruks.

Fem skudd i hodet = Politimannen handlet i panikk.

For det første jeg vet ikke hvorfor han skøyt så mange ganger, men jeg holder fortsatt på mitt et skudder ikke nødvendigvis nokk og jeg ser ikke noen grunn til å ta sjansen på at et skudd skal gjøre jobben.

 

Hvordan vet du at et skudd er hva en god politimann ville ha skutt?

Fordi ett skudd i hodet er nok til å drepe et menneske.

Lenke til kommentar
Er jo mange som har overlevd et skudd i hodet, selvfølgelig er det ekstremt liten sjangs men det kan skje.

Det er jo ikke så farlig om han overlever. Det som er viktig er å sette terroristen ut av spill, så han ikke får utløst bomben. Ett skudd i bakhodet er nok tilstrekkelig. ;)

Lenke til kommentar
Er jo mange som har overlevd et skudd i hodet, selvfølgelig er det ekstremt liten sjangs men det kan skje.

Det er jo ikke så farlig om han overlever. Det som er viktig er å sette terroristen ut av spill, så han ikke får utløst bomben. Ett skudd i bakhodet er nok tilstrekkelig. ;)

Det blir jo helt feil. For hvis han var selvmordsbomber ville han jo kunne utløse bomben om han overlevde skuddet.

Lenke til kommentar
Men ja da får vel dere reise til England å gjøre jobben så mye bedre

Hvorfor det? Er ikke dette et diskusjonsforum? Må man på død og liv være "bedre" eller "flinkere" enn dem man diskuterer for å ha lov til å stille spørsmål ved måten ting skjer på?

 

Må jeg ta eksamen i medisin fra universitetet for å kunne diskutere feilbehandlig på sykehusene? Være kantspiller i [sett in ditt favorittlag her] for å kunne diskutere forballlandslagets lagoppstilling? Stille til valg for et parti før jeg kan diskutere politikk? Ha sertifikat før jeg uttaler meg negativt om promillekjøring?

 

Vi lever i et demokrati, der kan folk fritt mene noe om ting og gi uttrykk for det. Det er en masse ting jeg ikke bare har rett til - men betrakter det som en borgerplikt - å holde meg oppdatert om og synes det er interessant å diskutere. Mesteparten av det er jeg like mye istand til å gjøre selv som å bygge en romferge. Men så lenge det angår samfunnet jeg lever i og den verden mine barn skal vokse opp i, har jeg rett til å mene noe om hvordan ting gjøres.

 

Jeg ville ikke vært terrorpoliti i London akkurat nå for en million. De har min største respekt for en vanskelig jobb som jeg aldri hadde taklet. Men jeg forutsetter at de gjør den under demokratisk kontroll. Og den kontrollen fungerer bare hvis vi vanlige dødelige bryr oss og ikke lar bukken passe havresekken mens vi ser på TV.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...