JuGeun Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Men hvis det hadde vært en selvmordsbomber ville han vel detonert bomba da han så politet? Dessutten hevdes det at de ga seg til kjenne, og som jeg har sagt mange ganger før, det er lov å forsvare seg. Var det grunn til å tro at han kunne skade mange mennesker, og at han ikke stoppe da han ble bedt om det, er det faktisk greit. Nu vel. Selv dét burde ikke rettferdiggjøre en regelrett henrettelse av en mann politiet holder fast i bakken. Og det blir mer og mer tvilsomt hvordan disse mennene handlet. "By far the most controversial claim comes from a number of witnesses who have cast doubt on police statements that they shouted a warning or identified themselves to the suspect before opening fire. Lee Ruston, 32, who was on the platform, said that he did not hear any of the three shout “police” or anything like it. Mr Ruston, a construction company director, said that he saw two of the officers put on their blue baseball caps marked “police” but that the frightened electrician could not have seen that happen because he had his back to the officers and was running with his head down." "Again, Mr Ruston says that no verbal warning was given." http://www.timesonline.co.uk/article/0,,22...1707480,00.html Lenke til kommentar
maradona Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Så er det også flere vitner som har sagt at de gjorde seg til kjenne. Hva skal vi tro på? Lenke til kommentar
howzer Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Ifølge BBC nå i kveld var mannen slettes ikke asiat men brasilianer, og at vidner sa han rett og slett snublet mens han gikk inn i t-banevognen og deretter ble holdt nede og ble skutt mens han lå på gulvet... Han løp visstnok i stor fart bort fra politiet, og han hadde også hoppet over sperringer. La oss snu litt på det: Sett at det var en selvmordsbomber, og politiet var på jakt men klarte ikke å hindre at han detonerte en bombe som endte opp med å drepe mange uskyldige. Politiet ville ikke sett noen ende på kritikken, og hoder ville rullet høyere opp i systemet. Hva skal de gjøre? Lenke til kommentar
maradona Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Ja, jeg mener politet har gjort det riktige her. Man kan selvsagt snu å vende på det som man vil, men dette var nok en riktig avgjørelse, og politet fulgte ordre. Lenke til kommentar
smetho Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 Jeg mener også politiet gjorde det riktige her - selv om det høres litt morbid ut i og med at en uskyldig ble så brutalt drept. Slik situasjonen desverre er i England for tiden så er det bedre å være føre var. Som howzer nevner så hadde det blitt problematisk også politisk dersom denne personen hadde en bombe på seg og denne gikk av. Vi har nå diskutert en god stund om det polititjenestemennene her gjorde - men vi bør huske at disse handler i nuet og må avgjøre der og da om denne personen kan utgjøre en trussel. Dersom det har seg slik at dem har gjort seg til kjenne og at denne personen har brutt sperringer iført klær som 'kan' være pakket med sprengstoff, så ser jeg grunnen til at de gjorde som de har fått ordre til. En slik ordre blir selvsagt kontroversiell siden det alltid vil være en mulighet for at uskyldige vil bli lidende. Allikevel, min mening (som tydeligvis er den samme som Englands myndigheter har) er at man bør ta risikoen med enkeltes liv for å spare folk og samfunn for slike terrorhandlinger. Beklageligvis for alle parter (med unntak av terroristene) ser det ut til at det gikk dårlig denne gangen. Lenke til kommentar
Dr.Ittsekk Skrevet 25. juli 2005 Del Skrevet 25. juli 2005 De fleste av dere feiler i forstå situasjonen! Fra nå av, er England en politistat, og vil antageligvis være det i mange tiår fremover. Dere vil nå se hvordan en politistat utvikler og utarter seg, og jeg kan love dere, at dere vil komme til å angre på disse utsagnene deres om at: "vi trenger med overvåkning og bekjempelse av terrorisme".Jepp, "vi" FEILET i å informere folk ( det var/er ingen som vil/ville tro oss) om at det ikke er muslimske terrorister dette dreier seg om, men stats- autorisert og finansiert "terrorisme", psykologiske operasjoner osv. Desverre var dem som stiller seg på rekke bak korrupte myndigheter, religiøse og politiske organisasjoner, mye flinkere til å overtale folk til å godta en global korporatistisk regjering. Løpet er kjørt, og de fleste av oss kan forberede oss på en voldsom og smertefull død i kriger, naturkatastrofer, konsentrasjonsleiere, slaveri og en jordklode i fullstendig økonomisk kaos. Faraoene fra fortiden er tilbake, for igjen å regjere Moder Jord! "Vi" forslkte å advare dere - dere ville ikke høre - det er DERES feil!!! Du skremmer meg. Det er tydelig at denne hendelsen har gjort et dypt inntrykk på deg ettersom du mener at ”løpet er kjørt” og at vi mer eller mindre bare må finne oss i å vente på en smertefull død. Mitt råd til deg er å stikke fingeren i jorda og trekke pusten dypt et par ganger. Utviklingen i den senere tid viser at vi går mot en fremtid der det blir et større skille mellom den vestlige og den muslimske verden. Dette trenger ikke nødvendigvis være noe negativt. Ettersom integreringspolitikken som har blitt ført i de vestlige land tydeligvis ikke har greid å oppfylle de mest elementære behovene for en fredlig sameksistens mellom disse folkegruppene er det kanskje på tide at vi ser virkeligheten i hvitøyet og går mot økt segregering. På den måten burde vi alle kunne bo på den samme planeten uten at våre forskjellige uenigheter trenger å komme i veien. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) En liten oppdatering. Ifølge BT og BBC har granskingskommisjonen sagt at offeret hadde 7 skudd i hodet pluss ett i skulderen. Det har tydeligvis gått varmt for seg... Ellers var det visstnok en teori om at grunnen til at han løp var at han var der på et studentvisum som både var utgått og som ikke ga ham anledning til å jobbe. Han riskikerte altså å bli utvist om han ble tatt. Men det ryktet er foreløpig avvist av myndighetene og av familien til den drepte ifølge BBC. Geir Endret 26. juli 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
howzer Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Syv skudd? Wow, skal si de er ivrige på avtrekkeren der borte Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Vel, må vel si at etterforskingen der borte ser mer og mer amatørmessigt ut... og at de i tillegg skyter sivilister som får panikk... jaja. Det forbauser meg egentlig når engelsk purk egentlig er meget proffe og dyktige... Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Vel, må vel si at etterforskingen der borte ser mer og mer amatørmessigt ut... og at de i tillegg skyter sivilister som får panikk... jaja. Det forbauser meg egentlig når engelsk purk egentlig er meget proffe og dyktige... hva ville du gjort? han kunne drept mer enn han selv! Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 En liten oppdatering. Ifølge BT og BBC har granskingskommisjonen sagt at offeret hadde 7 skudd i hodet pluss ett i skulderen. Det har tydeligvis gått varmt for seg... Ellers var det visstnok en teori om at grunnen til at han løp var at han var der på et studentvisum som både var utgått og som ikke ga ham anledning til å jobbe. Han riskikerte altså å bli utvist om han ble tatt. Men det ryktet er foreløpig avvist av myndighetene og av familien til den drepte ifølge BBC. Geir Han hadde vel anledning til å jobbe, men studentvisumet gir deg bare lov å jobbe et bestemt antall timer i uken og han hadde jobbet for mye. Det er det jeg har hørt. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Synnes noen av dere veldig hykklerisk jeg !Greit en uskyldig person er skutt under tragiske omstendigheter. Utifra mitt synspunkt skjedde dette : 1 : Brasilianeren blir nervøs etter å ha blitt stoppet flere ganger. 2 : Han begynner å få panikk, greier ikke å tenke klart, veldig redd for å bli tatt. 3 : Noen sivile politifolk fatter mistanke når de ser et belte flytende med ledninger som henger ut fra jakka hans, de følger etter og spør om råd på samband. 4 : Brasilianeren oppdager dem og får panikk, han tror de er ute etter ham. 5 : Politifolka får panikk og tror han skal drepe noen, konsekvensene vet vi godt. Jeg forstår politifolka utrolig godt, de har det sikkert alt for jævlig når de nå vet at de drepte en uskyldig sivillist som var skrekkslagen. Vil påstå at dette er enda et offer for terrorismen da konsekvensene dreper som dere ser. Nå har Blair gått ut og bedt om unskyldning for denne tragedien, sannsynligvis så får den fattige familien hans en klekkelig erstatning og terrorberedskapen i England får seg en ordentlig gjennomgang av rutinene og handlingsmåtene sine for å unngå flere slike hendelser. Håper vi kan la denne hendelsen hvile og konsentrere oss om konsekvensene av Terrorhandlingene i steden for å fokusere på denne unødvendige personlige tragedien. Mvh Malvado Endret 27. juli 2005 av Malvado Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Synnes dere er en gjeng med hykklere alle sammen jeg! Hvem er disse "alle sammen" du referer til her? Jeg har sett på det siste dusinet innlegg og jeg ser ikke mye enighet mellom de som har uttalt seg her. Hvis alle sammen er hyklere er det lavt under taket hos deg. Og hva var ellers poenget med den kommentaren? Diskuter sak og ikke person sier jeg til det kjedsommelige... Synd å ødelegge et ellers godt innlegg (som jeg synes er en så grei beskrivelse av saken som mulig er før ytterligere fakta kommer på bordet) med en slik slengbermerkning. Geir Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Nå syns jeg ikke saken har blitt så godt belyst om hva som skjedde. Er forsåvidt enig i at de muligens gjorde det rette. Men syns det er mye som skurrer. Men syns nok at politiet i england har drevet veldig mye "skyt først, spør siden taktikk". Altså det virker som om de tar tak i det første og beste og går hardt og brutalt ut. Han egyptiske bombemannen hadde aldri blitt etterlyst på den måten han ble om det hadde vært i norge. Altså etterlysing er forsåvidt ok, men å si at han er en terrorist og bombemann før de har sjekka noe som helst, bassert på løse mistanker er overtramp. ...Det er også destruktivt å gå ut å mistenke/utsette folk/muslimer for terroristmistanker slik de har gjort. Altså muslimer i england føler seg neppe bedre nå når det gjøres så mye tull ... ergo grobunn for videre terrorisme. og england har ikke verdens beste integrasjonspolitikk, de har mye trøbbel med sine innvandrere. Så aksjonen overasker meg ikke. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Nå syns jeg ikke saken har blitt så godt belyst om hva som skjedde. Er forsåvidt enig i at de muligens gjorde det rette. Men syns det er mye som skurrer. Men syns nok at politiet i england har drevet veldig mye "skyt først, spør siden taktikk". Altså det virker som om de tar tak i det første og beste og går hardt og brutalt ut. Han egyptiske bombemannen hadde aldri blitt etterlyst på den måten han ble om det hadde vært i norge. Altså etterlysing er forsåvidt ok, men å si at han er en terrorist og bombemann før de har sjekka noe som helst, bassert på løse mistanker er overtramp. ...Det er også destruktivt å gå ut å mistenke/utsette folk/muslimer for terroristmistanker slik de har gjort. Altså muslimer i england føler seg neppe bedre nå når det gjøres så mye tull ... ergo grobunn for videre terrorisme. og england har ikke verdens beste integrasjonspolitikk, de har mye trøbbel med sine innvandrere. Så aksjonen overasker meg ikke. Han som ble henrettet var vel brasilianer så det er ikke bare muslimene det går utover. Men det er sant at integrasjonspolitikken har slått feil. En venn av meg har familie i London og han kan fortelle om 6. generasjons innvandrere som har Urdu/andre pakistanske språk som morsmål. Det er litt sykt å tenke på Endret 26. juli 2005 av Snillingen Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Skal snuten i England begynne å skyte alle med noen ledningsstumper stikkende ut av jakka? Blir mange eierløse ipoder fremmover da Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Jeg kommer GARANTERT til å bli banna nå! Men til dere som ser denne linken anbefaler jeg PÅ DET STERKESTE at dere laster ned den filmen som heter The illumination 2005 -- Link fjernet av moderator -- Den forteller masse og er jævla interessant!!! Endret 26. juli 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Jeg kommer GARANTERT til å bli banna nå! Men til dere som ser denne linken anbefaler jeg PÅ DET STERKESTE at dere laster ned den filmen som heter The illumination 2005 Den forteller masse og er jævla interessant!!! Er det lovlig å laste den ned? Endret 26. juli 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Neida hansakebab. Bannet blir du ikke. Men nettstedet du linket til er selvsagt ulovlig. (Edit: Det vil si i strid med retningslinjene her på forumet.) Dersom du har lyst til å få ferie, så kan du jo prøve en gang til... Geir Endret 26. juli 2005 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Psykopatisk Kaffelefse Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Leste i BT idag at han ble skutt 7 ganger i hodet, og en gang i skulderen. Man skulle no tro at 1 skudd i hodet var nok? Virker mer og mer som ett groteskt drap gjennomført av en skyteglad politimann som skyter først, og spør etterpå dette... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå