Gå til innhold

Terrorangrep i London?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nei, det er overhodet ikke greit. Krig og terror er to helt forskjellige ting, forstnevnte reguleres av bl.a. diverse konvensjoner.

de kalles terorister for at de har lite midler og rutte med og må bruke andre metoder en de med penger. hadde det vært bedre at de gjør som USA og drar in med høyteknologiske helikoptre og fyrer av noen raketter? de har drept noen 1000 menesker slik, men det skjer jo på ikke vestlig jord. så da er det vel greit.....? MEN de burde konsentrert seg om militære mål når de kjemper tilbake, sivile har lite og ingenting og gjøre i krig

 

london og 9/11 er en fleip med tanke på nød og lidelse vesten har ført på andre land. tror vi skal være glade at vi ikke får tilbake med samme mynt og bare i små doser.

 

tenk også på de norske krigshelter, de blir hyllet for sin "terrorisme" i dag 60 år etter, det er ikke noe annerledes i andre land.

 

hvilken konversjon tenker du på??? de at usa trenger mere olje og driter i hva de andre landa mener?

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
tenk også på de norske krigshelter, de blir hyllet for sin "terrorisme" i dag 60 år etter, det er ikke noe annerledes i andre land.

Jeg vil nesten tro det er en vesentlig forskjell på rasistiske nazister med en syk ideologi og Amerikanerene som innfører(prøver) demokrati.

 

Jeg støtter ikke krigen, men mener nå som det er gjort bør vi gjøre det beste ut av det.

Lenke til kommentar
Nei, det er overhodet ikke greit. Krig og terror er to helt forskjellige ting, forstnevnte reguleres av bl.a. diverse konvensjoner.

de kalles terorister for at de har lite midler og rutte med og må bruke andre metoder en de med penger.

Terrorister bruker frykt som våpen, ofte rettet mot sivile. Krig skal unngå å trekke sivilister inn i striden.

hadde det vært bedre at de gjør som USA og drar in med høyteknologiske helikoptre og fyrer av noen raketter? de har drept noen 1000 menesker slik, men det skjer jo på ikke vestlig jord. så da er det vel greit.....? MEN de burde konsentrert seg om militære mål når de kjemper tilbake, sivile har lite og ingenting og gjøre i krig

At USA har forårsaket skade på sivilbefolkning, tap av liv og eiendom, er hverken akseptabelt eller unnskyldning for at motparten skal rette overlagte angrep på sivile.

london og 9/11 er en fleip med tanke på nød og lidelse vesten har ført på andre land.

I hvor stor grad skal en står til rette for sine forfedres synder??

tror vi skal være glade at vi ikke får tilbake med samme mynt og bare i små doser.

 

tenk også på de norske krigshelter, de blir hyllet for sin "terrorisme" i dag 60 år etter, det er ikke noe annerledes i andre land.

Dette er da total bomskudd. Norske sabotører under krigen som f.eks, kompani Linge var militære, og bruke uniform ved f.eks angrepet på Vemork.Det er innenfor rammer av hva krig er, og innenfor konvensjonene.

hvilken konversjon tenker du på??? de at usa trenger mere olje og driter i hva de andre landa mener?

Det er Genevkonvensjonen jeg tenker på, men tror det er flere ting som kommer inn.

Lenke til kommentar

beklager, leifeinar, men jeg blir bare kvalm av slike som deg.

En terrorhandling skiller seg ut fra en krigshandling fordi at en terrodhandling ikke er begått av et land, men av grupper.

Du mener at det er det samme det terroristene holder på med og det våre besteforeldre gjorde i krigsårene? Hvis du ikke ser forskjellen bør du ta deg et kurs i historie.

Å si at London er en fleip med tanke på hva vesten har påført resten av verden er et utsagn som gjør meg rett og slett uvel.

Lenke til kommentar

Javel? Men siden vi er i Norge, og påstanden var norske krigshelter, så ver det helst disse jeg lurte på. Jeg er ikke spesielt dyktig på norsk krigshistorie, men jeg har til gode å høre terrorhandlinger rettet mot sivil tredjepart, utført av norske krigshelter, bli hyllet.

Lenke til kommentar
Efter London er Italien og Danmark de næste terrormål, og vi i Danmark har store problemer med utilpassede anden- generations-indvandrere af muslimsk oprindelse, der ikke føler sig danske men som Allah's helligkrigere. Det er rent gangstermiljø som i Al Capone's Chicago. Drab og blodhævn, pengeafpresning, tyverier og røverier, vold og voldtægt er ugentlige hændelser. To gange har jeg i København oplevet, at buschauffører er blevet overfaldet og sparket af unge arabisk udseende, så vi er alt andet end trygge.

 

Det kan godt være at I i Norge føler, at Madrid og London er langt væk, men for danskere er det også EU-borgere, det er gået ud over. Under den nazistiske besættelse var Danmark en stor leverandør af fødevarer, og vi blev behandlet skånsomt. Men vi har ingen grund til at tro, at muslimske terrorister vil behandle os specielt bedre.

 

Vi ser med bekymring, hvordan den svenske integrationsminister Mona Sahlin i moskéer holder begejstrede taler for den muslimske kultur og ringeagter den svenske kultur som latterlige midsommerfester og andet pjat. Jo tak, Europa har en strålende fremtid, men kun hvis vi i fællesskab sætte hårdt ind imod de primitive mellemøstlige traditioner.

http://www.farlige-muslimer.tk/

 

Fire moskeer i Storbritannia har blitt antent siden terrorangrepene torsdag.

Videre har det forekommet flere angrep på muslimer og muslimskeide biler, forretninger og hjem.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2005/07/11/437088.html

 

Og "muslimer" skal da selfølgelig svare tilbake tenker jeg. En ond sirkel... :no:

Lenke til kommentar

det var vel ikke terrorhandlinger norske helter begikk under andre verdenskrig, her snakker vi om organisert sabotasje utført på vegne av konge og regjering, på samme måte som spesialsoldater opererer bak fiendens linjer. En handling av terror er, meg bekjent, ikke utført av en suveren stat, men av enkeltpersoner/grupperinger som opererer helt på egenhånd uavhengig av nasjon osv.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...