Gå til innhold

Terrorangrep i London?!


Anbefalte innlegg

Støtter kommentaren fra Malvado. Oppslaget er (enda) et eksempel på hvordan det vris på til overskriftene svulmer slik at det dekker forsidene. I de fleste tilfeller jeg hører om, blir den som skjøt tatt av tjenesten inntil undersøkelsen er gjort. De kan ikke stanse lønn inntil det eventelt er klart at han skal klandres, det kan være opp til retten å avgjøre i ytterste konsekvens. Han er på permisjon. Å kalle det ferie er det bare lurvete bladsmørere som kan finne på å skrive.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det rett å drepe noen, ett menneske som ikke har gjort noe ulovlig, fordi man tror de kan være terrorist?

Er det rett å ikke gjøre noe, og la uskyldige bli sprengt i lufta av en terrorist?

Men de gjorde ikke noe i nærmere en halv time...

 

De lot ham ta bussen med uskyldige mennesker, og spasere fritt i gatene. Bortimot 20 ulike politfolk hadde ham under oppsikt om vi skal tro BBC. De bestemte før han kom fram til stasjonen at han ikke skulle får slippe inn, om vi skal tro The Times. Hvorfor sperret de ikke da bare inngangen? Hvorfor stiller de opp folk i sivil bak ham som roper stopp?

 

De hadde all mulighet og all verdens tid til å avverge denne situasjonen på en fredelig måte og sjekke ham ut av saken. Men de tok sjansen på å la ham gå rundt i gatene fordi de ikke(!) trodde han var farlig, men håpet han skulle bringe dem til større fisk...

 

En potensiell selvmordsbomber ble han først når han ikke reagerte som planlagt utenfor stasjonen.

 

Jeg bare spør, dere behøver ikke be meg dra til London å gjøre politiets jobb... ;)

 

Geir :)

Det du sier om at de kunne aviklet det på en fredelig måte, er jeg fosåvit enig i!

men grunnen til han sprang var jo (trolig) det at han ulovelig (utgått) arbeidslisens.

så jeg har god tro på sivil politiet gjorde seg til og kjenne, og jeg støtter politiet fult ut. Selv om det er beklakelig dette her!

Lenke til kommentar
Hadde gjerne lest Glad Nyheter i steden for Døds nyheter og nye mord på forsiden...

Bare å kjøpe Se&Hør, det :)

Pøh, bare tull.

Se & Hør inneholder like mange negative og sensasjonalistiske oppslag som de verste avisene.

Det jeg tenker på er at det overdramatiseres så utrolig mye på førstesidene og så langt jeg kan huske så er de eneste gode positive nyhetene når Landslaget gjør en kjempejob, da er det store oppslag om noe positivt.

Ellers så går det igjen med død , drap, voldtekt og det som er mest negativt i samfunnet vårt og når en slik terrorhandling skjer så fokuseres det veldig på frykten og tabbene.

Vg + Adresseavisa er jo så og si Se & Hør i dagsutgave med litt mere troverdig stoff...

 

Nåda, ser nå ut som politiet har skjerpet seg i London nå, bra at de har med elektrosjokk våpen så de kan slippe å sprenge seg selv i lufta med en feilplassert kule. Desuten så om de "skyter" en sivilist så er det ikke lengre så farlig, litt ubehag ja men absolutt ikke dødelig (om han da ikke har pacemaker og kan ikke akkurat se for meg en terrorist som løper da).

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne vite hva dere som har skrevet saa mye basert paa midlertidig informasjon har aa si naa som sannheten virker mer tydelig:

 

Her klipper jeg og limer fra en traad som utrolig nok ble stengt. Forresten: TWFA, hvordan kan du mene at det er noe galt i aa lage en egen traad for hendelsen med brasilianeren paa undergrunnen framfor aa diskutere det i en traad som opprinnelig handlet om noe HELT annet? Det er da mye mer logisk og ryddig aa atskille temaene i egne diskusjoner! (hvis det allerede finnes en annen traad om emnet, saa er det en annen sak)

 

Altsaa:

 

De fulgte etter ham og lot ham gaa paa en buss uten aa gjoere noe med det. Saa sprang de etter ham i sivile klaer (de kunne like godt vaert folk som var ute etter aa ta ham) inn paa tuben, la ham ned i bakken og SAA skjoet de ham 7-8 ganger i hodet (man skulle tro ett skudd var nok for aa hindre ham i aa utloese en bombe han ikke hadde). Saa viser det seg i ettertid at han ikke hadde paa seg noen "stor jakke" likevel og at han ikke hadde hoppet over sperringene, men brukt billettkortet sitt, saa det hele var bare LOEGN. Hvorfor blir ingen straffet? For meg virker det nesten som dette bare er for aa vende folk paa tanken "hvis politiet roper paa deg og du loeper, saa dreper de deg". Det er i hvertfall det jeg tenker naar jeg ser politi naa til dags siden jeg er i London. Blair faar vel ID-kortene sine naa ogsaa...

Lenke til kommentar
Her klipper jeg og limer fra en traad som utrolig nok ble stengt. Forresten: TWFA, hvordan kan du mene at det er noe galt i aa lage en egen traad for hendelsen med brasilianeren paa undergrunnen framfor aa diskutere det i en traad som opprinnelig handlet om noe HELT annet? Det er da mye mer logisk og ryddig aa atskille temaene i egne diskusjoner! (hvis det allerede finnes en annen traad om emnet, saa er det en annen sak)

Det fantes en annen tråd, nemlig denne. Og hva den opprinnelig handlet om var ikke noe "HELT annet". Tvert imot, brasilianeren ble drept i en aksjon direkte rettet mot de ansvarlige for terrorangrepet. Han skulle ikke blitt det, men det gjør det ikke til en annen sak. Tvert imot er det som tidligere nevnt en konsekvens av terroren og kanskje terroristenes ønske at reaksjonene skal ramme uskyldige slik som her. Jeg synes det er greit å diskutere alt som omhandler terrorangrepene i London i en tråd.

 

Det hadde slett ikke vært noe galt i å lage en egen tråd om denne hendelsen, og kanskje hadde det vært mere ryddig, men det gjorde man altså ikke. Og da er spørsmålet ganske enkelt om man skal bruke den tråden som finnes, eller ikke. Det er ingen vits i å ha to tråder om samme emnet hvor diskusjonen går parallelt, så da måtte en av dem stenges. Og da sto valget mellom å stenge den som hadde oppimot 100 poster om saken eller den som hadde bare en...

 

Stengingen i dette tilfellet var en ren opprydningsaksjon. Slikt gjør vi hele tiden for å holde litt orden og struktur på forumet. Det var ikke noe galt i din tråd, den var bare unødvendig. Ikke ta det personlig.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Aftenposten har mer:

 

Innenriksminister Giuseppe Pisanu opplyser at den britiske statsborgeren Osman Hussein er arrestert av italiensk politi.

 

Hussein har somalsk bakgrunn, og mistenkes å være involvert i det mislykkede angrepet i London 21. juli.

 

Dermed kan fire antatte gjerningsmenn fra 21. juli-aksjonen nå være i politiets varetekt.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Fjerde terrormistenkt arrestert i Roma.

 

Det står på forsiden av VG-Nett, men når du trykker på linken så står det:

Tre tatt i massive London-raid

 

(VG Nett) En enorm politiaksjon av London-politiet endte i pågripelse av i alt fem personer, etter mye dramatikk i Londons gater.

 

skjønner ikke helt:\

Her har du resultatet av å oppdatere artikkelene underveis :) Ikke alltid lett når det nærmer seg helg, hehe.

Lenke til kommentar

Det som er interessant er at folk elsker aa diskutere med daarlige halvsannheter mens en sak er brennhet, mens de egentlig gir f i sannheten naar den kommer frem, rett og slikt fordi de ikke liker den. Det er trist, og ikke minst avskyelig feigt, fordi det tillater at urettferdighet fortsetter.

 

Hvorfor er det ingen som reagerer paa at den "mistenkte" faktisk ikke hadde oppfoert seg mistenkelig og at politiet lyver og endrer historien sin alt etter som det passer dem best? Nei, det kan vi lett ignorere naa for naa har vaare helter fakket "badguyene", eller? :roll:

Lenke til kommentar
Det som er interessant er at folk elsker aa diskutere med daarlige halvsannheter mens en sak er brennhet, mens de egentlig gir f i sannheten naar den kommer frem, rett og slikt fordi de ikke liker den. Det er trist, og ikke minst avskyelig feigt, fordi det tillater at urettferdighet fortsetter.

 

Hvorfor er det ingen som reagerer paa at den "mistenkte" faktisk ikke hadde oppfoert seg mistenkelig og at politiet lyver og endrer historien sin alt etter som det passer dem best? Nei, det kan vi lett ignorere naa for naa har vaare helter fakket "badguyene", eller? :roll:

Ehm.."ok"

Lenke til kommentar
Det som er interessant er at folk elsker aa diskutere med daarlige halvsannheter mens en sak er brennhet, mens de egentlig gir f i sannheten naar den kommer frem, rett og slikt fordi de ikke liker den. Det er trist, og ikke minst avskyelig feigt, fordi det tillater at urettferdighet fortsetter.

 

Hvorfor er det ingen som reagerer paa at den "mistenkte" faktisk ikke hadde oppfoert seg mistenkelig og at politiet lyver og endrer historien sin alt etter som det passer dem best? Nei, det kan vi lett ignorere naa for naa har vaare helter fakket "badguyene", eller? :roll:

Ehm.."ok"

Sier vel litt for mye om din holdning :!: som altsaa er at det er greit at politiet gjoer maktovergrep og henretter uskyldige personer uten grunn, og saa lyver om det etterpaa.

Kanskje du heller burde oppleve noe saant selv foer du uttaler deg? Nei, oops det ville ikke vaert hyklersk og feigt nok. Ergo ditt poeng er at det er greit at andre uskyldige doer bare det ikke skjer med deg. Du gir stort sett f i etikk og moral.

 

Sunn og intelligent holdning maa jeg si :roll:

Lenke til kommentar
Det som er interessant er at folk elsker aa diskutere med daarlige halvsannheter mens en sak er brennhet, mens de egentlig gir f i sannheten naar den kommer frem, rett og slikt fordi de ikke liker den. Det er trist, og ikke minst avskyelig feigt, fordi det tillater at urettferdighet fortsetter.

 

Hvorfor er det ingen som reagerer paa at den "mistenkte" faktisk ikke hadde oppfoert seg mistenkelig og at politiet lyver og endrer historien sin alt etter som det passer dem best? Nei, det kan vi lett ignorere naa for naa har vaare helter fakket "badguyene", eller? :roll:

Ehm.."ok"

Sier vel litt for mye om din holdning :!: som altsaa er at det er greit at politiet gjoer maktovergrep og henretter uskyldige personer uten grunn, og saa lyver om det etterpaa.

Kanskje du heller burde oppleve noe saant selv foer du uttaler deg? Nei, oops det ville ikke vaert hyklersk og feigt nok. Ergo ditt poeng er at det er greit at andre uskyldige doer bare det ikke skjer med deg. Du gir stort sett f i etikk og moral.

 

Sunn og intelligent holdning maa jeg si :roll:

Når jeg ser politiet rope etter meg med våpen så står jeg stille og venter på hva de vil.

Jeg tar ikke på meg en boblejakke, springer ifra dem, hopper over sperringer og forbi politet ned mot en plass som nesten ble bombet. For så å komme meg inn i en av vognene...

 

Kanskje du heller burde oppleve noe saant selv foer du uttaler deg?

 

Ok, så du var der? At du virkelig tror politiet bare skyter slikt fordi de ikke liker tryne ditt så tar du feil. Tragisk at folk ikke fatter situasjonen der nede

Lenke til kommentar
Når jeg ser politiet rope etter meg med våpen så står jeg stille og venter på hva de vil.

 

Du er flink til aa vri sannheten 180 grader rundt, men ikke saerlig annet ;)

De var SIVILKLEDD, og at de i det hele tatt identifiserte seg verbalt er svaert tvilsomt.

 

Jeg tar ikke på meg en boblejakke, springer ifra dem, hopper over sperringer og forbi politet ned mot en plass som nesten ble bombet. For så å komme meg inn i en av vognene...

 

Og du fortsetter i samme retning. Han hadde paa seg en VANLIG denim-jakke, ikke en stor frakk som de hevdet. Han hoppet IKKE over sperringer, men brukte billettkortet sitt.

 

Ok, så du var der?

Nei, og jeg ville heller ikke ha loept fra politiet. Men jeg er ikke saa blaast i hodet at jeg ikke kan forestille meg at en brasilianer som sannsynligvis har_svaert_negative erfaringer med det brasilianske politiet aa begynne aa loepe naar en rekke uidentifiserte, sivilkledde menn begynner aa loepe etter deg.

 

At du virkelig tror politiet bare skyter slikt fordi de ikke liker tryne ditt så tar du feil. Tragisk at folk ikke fatter situasjonen der nede

 

Poenget er det samme som det har vaert hele tiden; nemlig at vi har lover fordi folk har RETTIGHETER som skal sikre at de som ikke er i en like heldig situasjon som oss intellektuelt sett eller like integrert skal bli offer for unoedvendig maktbruk. Dersom disse rettighetene "strykes" paa grunn av "situasjonen der nede" er vi paa god vei til et mobbevelde; dvs vi tar ikke hensynt til de "svake" i samfunnet.

Fakta er at politiet ikke hadde noen rett til aa handle som de gjorde. Men du skal vel se at dette endrer seg dersom folk som deg faar viljen sin.

Lenke til kommentar
Å så som jeg hater terror. gudselov at  de mistenkte er arrestert. Håper at de får en skikkelig straff.

En ananas opp i anus hadde vært passende, som start :whistle:

Blir jo rene masseødelegelsevåpenet den ananasen der :!:

 

Seriøst, hele saken med stakeren som ble skutt i london er blåst helt oppe i skyene og for hannes skyld så dedikerer jeg 10m av tiden min til å tenke på ham og uten å poste flere innlegg. Kommer uansett ingen vei ved å diskutere saken da det forsåvidt har kommet vidt forskjellige informasjon på bordet og kun de som er i england og har ansvar for saken har vell peiling på hva som er sant og løgn.

 

Dedikerer herved 10m i stillhet til Jean Charles de Menezes som døde unødvendig i london, håper at din død ikke har vært forgjeves.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...