Gå til innhold

Montering av A64 CPU på MSI K8N NEO 4

Anbefalte innlegg

Hey!

Skal til å skru sammen et MSI K8N NEO 4 HK, men stoppet litt opp da jeg tittet i bruksanvisningen...

OBS! Da jeg tok kortet ut av esken så var hele CPU feste mekasnismen feridg montert!

I bruksanvisningen så står det at man må ta vekk "the shield of he backplate's plaster" for så å montere denne platen under HK som man så skal feste CPU og kjøler i fra andre siden.

Se her for bildet av bruksanvisning. Litt stort bilde.

Dette synes jeg var litt rart da hele greia allerede var ferdig montert!

Skrudde uansett av platen og ser at det er en "halvtykk" plastfilm som sitter fast på den platen, men det kjennes IKKE ut som det er meningen å ta den av, se her for bilde.

Det kjennes mer ut som om dette skal fungere som en slags isolasjon mellom HK og platen...

Noen ideer?

Har MSI allerede gjort dette for meg, men bare informerer om at det må gjøres i bruksanvisningen?

EDIT: på bildet i bruksanvisningen så ser det ut som om det som fjernes er hvitt, det som er festet i platen er gjennomsiktig...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

Kjøpte du demovare kanskje? Da er jo platen på fra forrige gang det er brukt, var sånn med mitt k8n neo2 platinum.

Lenke til kommentar
Hey!

Skal til å skru sammen et MSI K8N NEO 4 HK, men stoppet litt opp da jeg tittet i bruksanvisningen...

OBS! Da jeg tok kortet ut av esken så var hele CPU feste mekasnismen feridg montert!

I bruksanvisningen så står det at man må ta vekk "the shield of he backplate's plaster" for så å montere denne platen under HK som man så skal feste CPU og kjøler i fra andre siden.

Mitt var også ferdig montert. Det er nok bare bruksanvisningen som ikke er helt oppdatert med hvordan hovedkortene leveres.

Lenke til kommentar
Hey!

Se her for bildet av  bruksanvisning. Litt stort bilde.

Dette synes jeg var litt rart da hele greia allerede var ferdig montert!

Skrudde uansett av platen og ser at det er en "halvtykk" plastfilm som sitter fast på den platen, men det kjennes IKKE ut som det er meningen å ta den av, se her for bilde.

Det kjennes mer ut som om dette skal fungere som en slags isolasjon mellom HK og platen...

Noen ideer?

Har MSI allerede gjort dette for meg, men bare informerer om at det må gjøres i bruksanvisningen?

EDIT: på bildet i bruksanvisningen så ser det ut som om det som fjernes er hvitt, det som er festet i platen er gjennomsiktig...

Er det lim på undersiden av plasten?

For i følge innstruksjonen du linket til, skal besyttelsesplasten fjernes, slik at bunnplata blir limt fast...

post-24-1120735703_thumb.jpg

Endret av Fiesta
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...