Gå til innhold

Et generelt spørmål


Anbefalte innlegg

Hva skjer dersom man bruker en prosessor som er raskere en hva hovedkortet støtter? vil dataen nekte å starte opp på vanlig måte, eller vil den fungere på den hastigheten hovedkortet støtter? dersom ja? må den stilles inn i biosen eller finner PC ut av dette selv?

Desverre kan jeg ikke gi noe særlig info om hvilket hovedkort det her er snakk om men, trolig et "OPTI 82C602"? ..har personlig aldri hørt om det.

 

Vurderer å skaffe en prosessor da den orginale er ødelagt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


femfulle skrev (2002-07-27 23:29):

Hva skjer dersom man bruker en prosessor som er raskere en hva hovedkortet støtter? vil dataen nekte å starte opp på vanlig måte, eller vil den fungere på den hastigheten hovedkortet støtter? dersom ja?


Det som skjer er veldig enkelt. Hk justerer CPU hastigheten til det det HK klarer MAX.

Lenke til kommentar

Om du klarer å finne ut av hva hovedkortet heter så kan en oppdatering av bios gi den støtte for raskere proessorer samt forbedre ytelse/stabilitet osv.

 

Faren med bios oppdatering er om strømmen går når du legger inn nye data til bios-brikken. Da kan hovedkortet bli ubrukelig i verste fall.

 

Oppgraderte selv mitt abit kort flere ganger og kortet ble bedre (mye mer stabilti hvert fall og støttet raskere prosessorer)

Lenke til kommentar

Jeg spør også: Hvilken prosessor er det snakk om?

 

Socket7 eller SlotA el. ville jeg anbefalt å skifte hovedkort også.

 

Hvis det er Slot1, S370, SocketA ville jeg vurdert ny prosessor mot ny prosessor og hovedkort.

 

For ny prosessor i et gammelt hovedkort vil sansynligvis fungere fint. biosen vil ikke vise riktig prosessor, men den skal fungere riktig likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...