Gå til innhold

cpu til spillmaskin med 7800gtx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En Athlon64 3500+ vil holde og er nok det beste kjøpet pris/ytelse. Dessuten med en god luftkjøler så kan du overklokke denne til 2.6 - 2.8 Ghz.

Selv en FX-57 på 2.8 Ghz er en flaskehals til 7800GTX, spessielt ved kjøring av 2 kort i SLI. Men det betyr ikke at spill vil gå dårlig med en 3500+!

Kan tenkte meg at andre forum brukere vil slakte meg for å si noe slikt...men so be it! :p

Lenke til kommentar

Du finner ut at cpuen er flaskehals når feks 2x6800Ultra i Sli går xx% raskere enn 1x6800Ultra som den burde, MEN 2x7800 Sli yter mye mindre enn den burde i forhold til 1x7800.

Ergo er det noe i systemet som hindrer den potensiele ytlesen.

Og det er Cpuen i denne situasjonen, i henhold til de testene jeg har lest.

Noen som vet hvor kraftig cpu som kreves for at 7800gtx skal kunne yte maksimalt?

Du vill nok få maks ut av 1x7800 med et 470Mhz kort og en AMD FX-55 og oppover.

( Under forutsettning av bra ram og HK også da, men der ekke det noen står pris forskjell som med Cpuer. )

Tipper da 3dMark2005 Score= ca 7800 poeng.

En AMD 3700 eller AMD 4000 vill også ikke gå så værst, men de ekke de beste fremtids retta for 2x7800 Sli.

Min AMD 4000+ "SanDiego" 1x7800GTX 430Mhz Sparkl fikk i 3dMark2005 = 7661 poeng.

( A8N Sli Delux, Patriot 2x1024Mb Ram (2.3.2.5), HD WD 120 GB 8mb Cach 7200rpm. )

For 2x7800 burde man helt enkelt ha den beste gaming cpuen som finnes. Ergo FX-57, men selv ikke den klarer å gi maks ser det ut som. Så jeg vill ikke si FX-57 er et så bra kjøp i forhold til pris....,men den er "mer" fremtids retta for 2x7800 enn de andre.

Om driverne endrer seg til slik at 7800GTX ikke blir "så" avhengi av cpu kraft som nå kan dette endre seg litt, men det vill fortsatt være FX-57 som troner med best 2x7800GTX støtte/resultater. :)

AMD 3700+ (ca 2900,-)

AMD 4000+ (ca 4000,-)

AMD FX-55 (ca 6000,-)

AMD FX-57 (ca 8000,-)

Endret av LOBOS
Lenke til kommentar

Battlefield2 krever ingenting i forhold til F.E.A.R med softshadows på. Sjekk denne testen her. Unreal Tournament 2007 vil ikke kreve noe mindre for å si det sånn!

Lykke til med ett supert skjermkort og CPU andgeorg :cool:

Husk fjern gamle drivere riktig da! Eventuellt formatere og legge inn Windows på nytt. Sier dette i tilfelle du skulle få noen software problemer.

Lenke til kommentar
Nå skal det bli moro, har i tillegg anskaffet 2MB OCZ platinum

Har samme selv. De overklokker ikke noe bra, så da må du kjøre med annen minne divider hvis du skal overklokke. Kjører mine på standard DDR400 2-3-2-10 (har nForce3 kort...derfor 10 og ikke 5) Ellers bra brikker.

Lenke til kommentar

ok, kan foreløpig fint lite om overklokking, men tenkte kanskje å sette meg inn i det når jeg får det nye systemet opp å gå. Burde kanskje ha valgt et annet brikkesett, men da vet jeg iallefall at det går an å overklokke disse brikkene også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...