Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bruker mye bensin

Anbefalte innlegg

Hei jeg har en Citröen ZX 1.8i som bruker en del med bensin ca en hel tank på en uke, og dette bare ved å kjøre frem og tilbake fra jobb (ca. 2.5 mil hvær vei).

For en stund siden hadde jeg samme problem og da leverte jeg den inn til verksted og etter 2-3 ganger der fant de ut at det var bensintrykkregulatoren som gav 9 kilo trykk istedefor 3 kilo.

Det viste seg at det hadde kommet vann inn i tanken og fått en syltynn tråd inne i regulatoren til å ruste.

Denne ble da byttet og jeg fikk beskjed om å helle på kondensfjerner en stund fremover noe jeg gjorde.

Bilen funket fint en god stund så plutselig nå for en stund siden begynte den å fuske igjen. Helte derfor på 2 flasker kondensfjerner og 1 flaske dyserens, dette hjalp litt, men så begynte det å fuske igjen etter 2 dager.

Kan det være bensintrykkregulatoren som er gåen igjen?

PS. Motoren lekker litt olje, men det er fylt opp. Og jeg syntes vannet i radiatoren forsvinner litt fort, var lekasje i den før, men det tettet jeg med radiatorfiks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjølevæske skal lukte rart. ;)

Det skal ikke være teknisk mulig å få kjølevann i bensinen eller omvendt.

Du har jo egentlig besvart ditt eget spørsmål når du nevner problemet med bensintrykksregulatoren... Hvis vi regner 60 liters tank på bilen, får du jo et forbruk på godt over 2 liter på mila, det er ikke normalt.

Lenke til kommentar

Ok, får vel bare spandere de 789 kronene en ny bensintrykkregulator koster da ;) Har en broder og far som kan hjelpe meg å skifte denne, er litt sånn datamenneske så har desverre ikke så mye peil på arbeid med bil.

Tusen takk folkens :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...