x-ray-cat Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Er 3900,- en bra pris for en brukt Compaq ProLiant ML370 G2 som er tre år gammel? Den har en Xeon P3 1.266/133 512kb CPU, men det er mulighet for å bruke to stk i den. Ellers er det 2 x 18.2GB SCSI (Ultra3)@15000rpm hardisker. og 1800MB RAM monitor og tape streamer er også inkludert i prisen. Håper på svar. Gjerne så raskt som mulig da det haster litt Endret 7. juli 2005 av x-ray-cat Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hørtes ikke så gale ut. Mye ram, og SCSI hdd. Monitor var også med! Jeg ville kjøpt, men det er fremdeles en Compaq.. :/ Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Var ikke Compaq bra før i tida? Hp er vel greit nok. Bra som ferdige servere trodde jeg. Men da er serveren iallfall kjøpt uten anger Endret 7. juli 2005 av x-ray-cat Lenke til kommentar
Paull Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Compaq (Nå HP) sine servere basert på Digital sine finesser i oppbygning er rett og slett digge å jobbe med. Om serveren er fra 2002, så burde vel en del av Digital-løsningene ha funnet vei inn. Oppgraderinger og utbyttinger av komponenter er en drøm i forhold til enkelte andre merker (*host* Dell *kremt*). Så komklusjonen er; bra kjøp Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Nå er den endelig i hus Men det er en ting jeg lurer på, just in case of a emergency: Pga. det var isopor "åttetall" oppi esken og rundt den for å beskytte den, kom det litt isoporbiter eller "støv", (mindre deler av isoporbitene) rundt serveren. Jeg støvsuget den da for å få fjerne så mange som mulig utenpå, og belager meg på at ikke så mye har av de små støvelemtene har kommet inni den. Ingen ledninger var da koblet til. Hvis jeg kobler den til og kobler skjerm til og tester den, kan jeg risikere at noe blir ødelagt på serveren med tanke på f.eks. statisk elektrisitet? [Nå har kanskje dette innlegget gjort at noe av denne tråden ikke passer inn i denne kategorien med hensyn til oppmerksomheten den for av folk som vet hva som er riktig og lurest. Men i og med at begynnelsen og størsteparten passer best i kjøp og salg med tanke på personer som søker etter svar. Selv om gjerne ikke er så veldig generell da jeg tror at noen andre kommer over en maken til denne og lurer på om det er et bra kjøp. Men man vet ikke.] Setter pris på svar da jeg ikke vil ødelegge mitt første inntrykk av softwaredelen av den. Lenke til kommentar
x-ray-cat Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Compaq (Nå HP) sine servere basert på Digital sine finesser i oppbygning er rett og slett digge å jobbe med. Om serveren er fra 2002, så burde vel en del av Digital-løsningene ha funnet vei inn. Oppgraderinger og utbyttinger av komponenter er en drøm i forhold til enkelte andre merker (*host* Dell *kremt*).Så komklusjonen er; bra kjøp Utifra pentiumklisteret på serveren og opplysningene om cpu med sisoft sandra, fant jeg ingen steder hvor det sto xeon. På klisteret står det pentium III. Vil dere fortsatt mene at det var et bra kjøp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå