hifiking Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg har en router som er koblet til internet. Har også en pc med flere nettverkskort. Denne pc`en er koblet til routeren og har fått IP 192.168.0.100 Jeg prøvde så å fyre opp DHCP server på denne PC`n for å dele ut IP addresser gjennom de andre nettverkskortene, men det fungerte ikke så bra. Er det i det hele tatt mulig for den PC`n å få en IP fra routeren samtidig som den deler ut andre IP gjennom de andre kortene? Og er det noen nettverkskort som ikke støtter dette? Bruker Win 2003. Lenke til kommentar
arokh Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jepp, det er mulig og det trengs ikke noe spesielt fra nettverkskortet. Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 OK, da er det håp, men prøvde da å koble den til wan porten i en annen router uten suksess. Det lyste ikke i lampene på kortet engang. Finnes det noen mindre avansert software for dette en win 2003? Eller kan jeg på noen måte velge vilken tilkobling som win 2003 skal dele ut IP på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå