CellularDude Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Koster det 1500,- uansett å kutte NetCom-bindingstid? Altså samme hvor lang tid man har igjen av bindingstiden? Hos Telenor synker gebyret for brudd på bindingstid etter hvor lenge bindingstiden har løpt. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Sånn er det hos Netcom også etter det jeg har hørt. Du kan jo ringe Netcoms kundeservice og spørre? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 På kontrakten sto det kun 1500 kr for å dekke "en del av NetComs utgifter" som de sier. Det sto ikke noe om at gebyret reduseres over tid. Kanskje det er gjort bevisst. Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Denne summen reduseres hver måned. Tror det er mellom 100 og 150 kr et sted. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Ok, høres bra ut! Jeg mener å ha lest i fjjor sommer at NetCom fulgte Telenor mht å senke gebyet for brudd på bindingstid etter hvert som bindingstiden løp. Men dette var vel etter press fra Forbrukerrådet. Som nevnt står det ikke i vilkårene på baksiden av kontrakten, og som også nevnt, er det vel gjort bevisst... Lenke til kommentar
Shhhh Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Ok, høres bra ut! Jeg mener å ha lest i fjjor sommer at NetCom fulgte Telenor mht å senke gebyet for brudd på bindingstid etter hvert som bindingstiden løp. Men dette var vel etter press fra Forbrukerrådet. Som nevnt står det ikke i vilkårene på baksiden av kontrakten, og som også nevnt, er det vel gjort bevisst... Her er et utdrag av kontrakten. Samme vilkår for active talk, easy talk, youngtalk 11. Kundens oppsigelse av avtalen Kunden kan når som helst og uansett årsak si opp Abonnementsavtalen, med mindre annet fremgår av særlig avtale. Om ikke annet fremgår av oppsigelsen, opphører Abonnementsavtalen dagen etter at oppsigelsen er mottatt av NetCom. Kunden plikter å betale alle påløpte avgifter frem til Abonnementsavtalens opphør, og Abonnementsavtalens bestemmelser om innkreving osv gjelder helt til alle utestående beløp er betalt. Oppsigelse av Abonnementsavtalen skal skje skriftlig. Men send en mail til Netcom kundeservice, eller ring 05050 så kan de gi deg et riktig svar. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Om du tegnet binding før midten av i fjor sommer er gebyret 1400 og det synker ikke. Om du tegnet etter så er det så vidt jeg veit 1500,- og synker med en viss sum i måneden eller kvartalet. Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Shhhh: Har funnet kontrakten, og i pkt 13 står det om avtale på 12 eller 24 måneder. Dette må jo tolkes som bindingstid. Det er der jeg finner kravet om 1500 kr . Se pkt 13.3 Alastor: Det du sier, stemmer godt med det jeg mener å ha lest. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Jeg har ringt Netcom og spurt om dette beløpet for å avbryte bindingstiden en gang tidligere i år, og jeg er rimelig sikker på at beløpet synker kvartalsvis - ikke for hver måned. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå