Gå til innhold

Valg av laptop

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er ute etter en laptop og har kortet det ned til dell inspiron 4150 og zepto 2002, men vet ikke hvilken jeg skal velge. Jeg liker veldig godt hardware configen til zepto, og at man slipper å betale M$ når jeg ikke skal bruke OS'et deres. Men så hører jeg litt negative ting om lydnivå og batteri levetid, noen som har rl erfaringer på dette? Eller generelt dårlig/gode erfaringer om zepto?

Når det kommer til dell så er jeg ikke noe spes fan av ATI skjermkort, det er en av de få negative tingene samt leveringstiden til dell.

Som dere sikkert skjønner skal dette være en rimelig high-end laptop, men jeg vil vite hva dere mener eller tror er best...håper på hyggelig respons =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

selv så har jeg hatt svært dårlige erfaringer med dell...det virker på meg som om maskinene har litt fler "småfeil" enn andre...men det største problemet er kundebehandlingen! den må være det verste jeg noengang har vært borti!

selvfølgelig finnes det sikkert folk med andre erfaringer, men mitt råd blir ihvertfall å holde seg unna dell!

når det gjelder zepto har jeg ingen personlige erfaringer, men det virker som solide maskiner, og et meget service-innstilt selskap!;)

mvh

krister

Lenke til kommentar

Skal du sammenligne dell og zepto bør du velge

dell 8200. Har et mye bedre skjermkort, og du får den til ca. 20.000. Bare spør Krister han er fornøyd med sin, det er bare servicen han ikke liker.

Har du tid til å vent litt så kommer prisene tydligvis til å fall:

http://www.barbara.no/nyheter/juli/270702.html

Dessuten kommer ATI MOBILITY Radeon 9000 snart, dette kortet kommer til å rocke:

http://www.barbara.no/nyheter/juli/200702.html

[ Denne Melding var redigert av: DFLW på 2002-07-28 13:57 ]

Lenke til kommentar

jeg må vel dessverre innrømme at jeg er fornøyd med min 8200...

...men selv om du får heftigere specs på 8200, synes jeg at vekten og servicen taler mye i favør zepto! så hvis ikke du er spillentusiast tror jeg at zepto er det beste valget...

...og hvis du er spillentusiast, så bør du vente en liten stund, og håpe at noen andre enn dell leverer maskiner med det nye radeon 9000-kortet!;)

mvh

krister

Lenke til kommentar

Må vel passe på så jeg ikke hisser på meg noen her men:

Dell har hørt "skrikene" fra krister & andre: Flere selgere & supportmedarbeider på privatavdelingen vår skal gi kortere leveringstid og bedre service. (Ring og hør!)

Hvis du ikke vil bruke tellerskritt kan du finne alle mulige opplysninger på websidene våre, for de mer avanserte har vi også delltalk, et forum for brukere som vil utveksle erfaringer.

Dell har neppe flere feil enn andre, ihvertfall ikke hvis man stoler på de ulike undersøkelsene som fortas blant kunder rundt om i verden. (OK, enkelte av historier her får meg og andre til å fryse på ryggen, det eneste jeg kan si er: Klag, så ser Dell på saken!) Send en mail til: [email protected]. Husk å oppgi om du er privatperson eller bedriftskunde...

Når du har bestilt maskina di, kan du ringe inn med kvitteringsnummeret ditt, og få saksbehandleren din til å gi deg kunde- og ordrenummer, deretter kan du følge ordren på http://www.dell.no/status - fra fabrikk til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...