wobbe Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Hei, jeg begynner å studere til høsten, og dermed har jeg planer om å fase ut min stasjonære murkloss med noe med plassbesparende og mobilt. Jeg har lest mye, både på forumet og div tester ink de her på siden, men ikke enda fundet den ene... Krav jeg stiller: harddisk min 60gb helst mer. skjermkort og skjerm må være bra, dvs takle de nye spillene tilfredstillende (jeg er ingen hardcore gamer, men det hender jeg spiller. jobber også en del i photoshop ol, så skjermen bør ha god fargegjengivelse). Prosessor: rimelig kjapp, trenger ikke noe high-end, men god ytelse. wlan: ja! og helst en rimelig kraftig antenne (eller hva det nå er som spiller inn på motagsforholdene) Ram: helst 1gb, 512 til nød batterilevetid: håper på ca 3-4t ved lett jobbing i word etc vekt/mobilitet: ikke det viktigste, men noe mye over 3kg er ikke å foretrekke Programmvare: os og programmvare til de ulike delene (altså en pc som er rimelig klar til å kjøre på) utover det er det ikke så viktig støy/varme: ikke det aller viktigste, men jeg øsnker ingen flymaskin. Prisklasse: ca 12000-15000 Som dere ser er jeg vel egentlig ute etter en litt robust allround maskin med det beste av ytelse innenfor mitt prisnivå (kan justere prisen litt opp, men ikke mye) alt av utganger/gadgets osv: er ikke helt sikker på hva jeg kommer til å trenge, men det er altids en bonus å ha muligheten. kortleser,tv-utgang, usb osv. Grunnen til at jeg velger å plage dere med dette, er at jeg er veldig usikker. Jeg har sett på en del som virker lovende, men vil helst ha litt inputt fra dere som er mer inne på dette en meg. Det er nemlig et rimelig stort økonomisk steg for meg, og jeg vil nødig hoppe inn i noe jeg vil angre på Takker for alle svar Endret 9. februar 2010 av wobbe Lenke til kommentar
|FSK| Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Vurdert/villig til å gå for mac? Til å være helt ny bruker tror jeg du skal roe ned bumpingen av tråder, så det er sagt. Endret 7. juli 2005 av |FSK| Lenke til kommentar
kvase Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) bump siden ingen andre har kasta seg ut i karusellen din så får jeg begyne. du har en god pc her fra acer. https://prisguiden.no/vis_produkt.p...&view=techinfos og mpx http://www.mpx.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=52704 og denna som lover 5 timers batteri tid men bare 512 minne men sikert mulighet til oppgradere. http://www.psdata.no/ps.asp?it=112364&mlevel=090200 Minne oppgradering fra her : http://www.psdata.no/ps.asp?tcl=1246&mlevel=090300 må bare legge til denne da den har god batterikapasitet opp til ca 10 timer med exstra batteri http://www.mpx.no/aspx/login.aspx?ReturnUr...9501&plid=49501 Endret 7. juli 2005 av kvase Lenke til kommentar
wobbe Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) Hei, og tusen takk for svaret Kvase Den pc'en fra mpx virker veldig lovende ut og til en svært likanes pris. Men jeg ble litt usikker, hva er forskjellen på disse to? MPXBOOK-KN1 og MPXBOOK-KN1-L Er det andre som har erfaring med denne typen pc? Ser jo at storebroren fikk en litt lunken mottagelse av dinside.no. Finnes det noen tester av modellen du foreslår? All hjelp/synspunkter er velkommen Vurdert/villig til å gå for mac? Til å være helt ny bruker tror jeg du skal roe ned bumpingen av tråder, så det er sagt. Nei, og greit . Endret 7. juli 2005 av wobbe Lenke til kommentar
wobbe Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 en annen ting.. Den mpx pc'en. har lest litt rundt, og jeg ser at det er noen som synes sjermenn er dårlig. Noen som vet noe rundt dette? Og er det mulig å koble på en litt større flatskjerm, mus og tastatur, slik at den kan fungere litt mer som en stasjonær? Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 4 x USB 2.0 porter1 x VGA port Da kobler du tastatur og mus i hver sin(eventuelt samme) usb port, og skjermen i VGA porten, og du har en "stasjonær" pc. Lenke til kommentar
wobbe Skrevet 8. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2005 ok, takk:) Jeg tror jeg går for en slik en jeg. Takker for all hjelp Lenke til kommentar
sete Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Istedetfor at jeg starter en ny tråd kaster jeg meg på denne. Jeg skal også studere til høsten og vil gjerne få noen innspill fra studenter med ultraportable og de med større bærbare pc'er. Er ultraportabel et must hvis man skal studere f.eks journalistikk e.l? Regner også med å bo på hybel uten stasjonær pc. Lenke til kommentar
mr_lf Skrevet 9. juli 2005 Del Skrevet 9. juli 2005 Istedetfor at jeg starter en ny tråd kaster jeg meg på denne. Jeg skal også studere til høsten og vil gjerne få noen innspill fra studenter med ultraportable og de med større bærbare pc'er. Er ultraportabel et must hvis man skal studere f.eks journalistikk e.l? Regner også med å bo på hybel uten stasjonær pc. Spørs jo på bruken. Hvis du skal sitte hjemme med Battlefield 2, klarer du deg ikke med ultraportabel, men hvis bruken begrenser seg til surfing, office, filmer, musikk, programering, klarer du deg i massevis! Jeg har en bitteliten Dell X1 , og den er helt genial til å ta med seg rundt, ha i fanget, bruke til vanlige ting. Det er jo ikke no spillpc, men klarer faktisk å underholde i noen timer med enklere spill og GTA:SA. Jeg vil for all del anbefalle ultraportabel, og Dell X1. Den store X1-tråden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå