Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Windows bruker en halvtime på oppstart

Anbefalte innlegg

Hei!

Har hatt min PC i over 1 år, og bortsett fra noen krasj og småproblemer har den stort sett fungert greit, men nå har jeg fått et merkelig problem:

Windows XP skjermen (den første, der det står WIndows XP) blir stående i ca 1 halvtime - 1 time før windows starter, når den først har startet fungerer alt fint... (Har prøvd "fixboot" i recovery consollen). Når jeg prøver å installere Windows XP (Pro) på nytt bruker også setupen 1 halvtime til 1 time på "setup is starting windows...". Dette virka litt merkelig, og jeg droppa derfor å installere windows på nytt, siden det kan virke som dette kan skyldes noe annet en OS krasj...

Noen som har peiling på hva dette kan skyldes?

PS: Har ikke installert programmer eller hardware den siste tiden...

PC specs: Aopen 8X-7N Max hovedkort, AMD Athlon XP 2500+ CPU, 512 MB RAM, Sapphire Radeon 9600 skjermkort

Endret av Eddien
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig med Chevelle, men ta en backup om mulig av de viktigste dokumentene dine, før du gjør noe grovsjekk av disken.

Har forresten en følelse av at feilen kan ligge i dårlige/feil/korrupte drivere også, men kan jo starte et sted, nemlig disken.

Lenke til kommentar
Har hatt noe av samme problemet. Det viste seg att disken var defekt når jeg kjørte test verktøy til produsent på den. Ta en test av disken din for og sjekke den.

OK... hvor finner jeg et slikt program? må det være laget spesielt for det merke harddisk jeg har? (Bruker en Samsung SpinPoint HD på BOOT)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...