Bugster Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Hei Jeg er på en bredbåndslinje som står bak en brannmur som NAT'er. Har behov for å koble til en PC med WLAN til denne linja, og må derfor kjøpe meg en trådløs box (aksesspunkt, switch, hub???) Tidligere hadde jeg en WLAN router fra 3Com. Problemet da var at det ble NAT'et både i brannmur og i 3Com-boksen, noe som gjorde åpning av porter for spesielle tjenester (f.eks torrents) noe mer tungvint. Derfor lurer jeg på om det finnes en trådløs boks som ikke NAT'er? Noen med gode råd her? Mvh Bugster Lenke til kommentar
eucalor Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 kjøpe et aksesspunkt, enkelt og greit. alternativt kjøp en ruter og skru av ruterfunksjonaliteten. Lenke til kommentar
Bugster Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 kjøpe et aksesspunkt, enkelt og greit. alternativt kjøp en ruter og skru av ruterfunksjonaliteten. Takk for svar. I min forrige 3Com-router var det ikke mulig å skru av router-funksjonaliteten. Har noen konkrete forslag til hvilke produkter jeg kan kjøpe som har mulighet til dette? Har søkt litt på Komplett og Google, men har vanskelig for å finne gode produktbeskrivelser hvor det står at dette er mulig. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 (endret) WAP54G er et bra valg: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306150&cks=SER Endret 7. juli 2005 av TheBoz Lenke til kommentar
Demolish Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 Selv har jeg en trådløsrouter, men min har også LAN-porter (som de fleste andre). Her har jeg rett og slett koblet en kabel fra LAN-siden på trådløsrouteren til switchen min - og slått av DHCP i trådløsrouteren. Dette kan du og gjøre. Da vil den fungere som et aksesspunkt med switch Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå