Patriot Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Har tenkt på å kjøre noen vifter på 7V. Har nettopp kjøpt meg nytt Chieftec kabinett og har lest at det kan være skadelig å kjøre 7V fra strømforsyninger. Tenkte jeg skulle forhøre meg før jeg eventuellt fokker opp nye stromforsyninga. Noen som kan bekrefte at der er ufarlig å kjøre 7V på Chieftec Psu'er? Lenke til kommentar
Dozer Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Hvorfor i alle dager skulle dette være farlig da? .. koble minus til 5V og + til 12V, og du er i boks .. ikke stol alt for mye på han som sa at det var farlig å trekke 7V fra en ATX strømforsyning Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Quote: Dozer skrev (2002-07-27 22:20):Hvorfor i alle dager skulle dette være farlig da?.. koble minus til 5V og + til 12V, og du er i boks.. ikke stol alt for mye på han som sa at det var farlig å trekke 7V fra en ATX strømforsyning Det er ikke farlig med å ta ut 7v til et par vifter men det kan ødelegge psu'en om du tar ut for mye. Er jo 12v som har mest krefter(watt) og ikke 7v, Er på grunn av at 12v spenningen brukes til alle viftene, diskene, cd/dvd. Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Da jeg koblet til en vifte på 7 V på en gammel AT strømforsyning på 200 W, så stoppet den, den skrudde seg av... Men på nye strømforsyninger er dette ikke noe problem. _________________ Andre Skare Berg home.no/aderlig [ Denne Melding var redigert av: Aderlig på 2002-07-27 23:00 ] Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Jeg har også lest noen steder at det skal kunne ødelegge strømforsyninga å belaste den på 7 volt. Så lenge det bare dreier seg om noen vifter, tror jeg ikke dette er noe problem. Et helt hav av folk i hardware-verdenen kjører vifter både på 7 og 17 volt, og jeg har ikke sett noen rapporter om problemer i praksis. mvh Are-Harald. Lenke til kommentar
mFaFa Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Har også lest at 7V kan være skadelig, og noe må det jo ligge i det. Selv kjører jeg flere vifter på 7V koblet til Chieftec 340W PSU. No problems. Så nevnt tidligere kan det jo være lurt å begrense hvor mye man kjører på 7V. Men det er uansett ganske begrenset når vifter er det eneste aktuelle! Skulle tilfeldigvis en powersupply ta kvelden, så tenk etter om du har kjørt mye 7V :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå