Gå til innhold

lovlig 2000 NT

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

windows 2000 er "discontinued" frå micosft si side viss eg ikkje husker heilt feil. dermed blir det ikkje produsert nye eksemplar av operativsystemet.

Så muligheiten for å kjøpe det er vel anten at ein eller annan dataleverandør sitter med nokre eksemplar igjen eller at det finnes i bruktmarkedet.

Lenke til kommentar
windows 2000 er "discontinued" frå micosft si side viss eg ikkje husker heilt feil. dermed blir det ikkje produsert nye eksemplar av operativsystemet.

Så muligheiten for å kjøpe det er vel anten at ein eller annan dataleverandør sitter med nokre eksemplar igjen eller at det finnes i bruktmarkedet.

Det er fremdeles support på Windows 2000. Det har akkurat gått inn i det Microsoft kaller "Extended Support Phase", og vil ha dette i minst 5 år til.

Microsoft is not ending support for Windows 2000. During the Extended Support phase, Microsoft continues to provide security hot fixes and paid support but no longer provides complimentary support options, design change requests, and non-security hotfixes.

http://www.microsoft.com/windows2000/serve...ndedsupport.asp

Sannsynligvis blander du med Windows NT 4.0 som ble discontinued av Microsoft fra og med 1 januar 2005. På tide spør du meg, da det var det som skulle til før de skifta ut alle de rævva P-233 på jobben og oppgraderte fra NT til XP.

Lenke til kommentar

OEM betyr at den bare kan selges med en ny PC,

I henhold til definsidjon hos webshopper så er det nok at man kjøper noe som er vitalt for en ny pc sånn som Harddisk, Hovedkort eller CPU. Jeg bestilte x64 med en harddisk og fikk den som OEM. Så du kan si at jeg fikk xp64 med en gratis harddisk :tease:

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Det er fremdeles support på Windows 2000. Det har akkurat gått inn i det Microsoft kaller "Extended Support Phase", og vil ha dette i minst 5 år til.

Microsoft is not ending support for Windows 2000. During the Extended Support phase, Microsoft continues to provide security hot fixes and paid support but no longer provides complimentary support options, design change requests, and non-security hotfixes.

http://www.microsoft.com/windows2000/serve...ndedsupport.asp

Sannsynligvis blander du med Windows NT 4.0 som ble discontinued av Microsoft fra og med 1 januar 2005. På tide spør du meg, da det var det som skulle til før de skifta ut alle de rævva P-233 på jobben og oppgraderte fra NT til XP.

Ordla meg litt feil, det eg meinte med discontinued var at MS ikkje selger nye versjoner av windows 2000, ikkje at supporten og oppdateringer for systemet er lagt ned.

Lenke til kommentar
OEM betyr at den bare kan selges med en ny PC,

I henhold til definsidjon hos webshopper så er det nok at man kjøper noe som er vitalt for en ny pc sånn som Harddisk, Hovedkort eller CPU. Jeg bestilte x64 med en harddisk og fikk den som OEM. Så du kan si at jeg fikk xp64 med en gratis harddisk

Og hadde du undersøkt litt først (gitt at du allerede hadde lisens på XP), så hadde du bare kontaktet Microsoft for ny CD, all den tid du sannsynligvis kunne være med på oppgraderingsprogrammet (TAP), men nå skal jeg ikke strø mere salt i såret.

Endret av roac
Lenke til kommentar

Slik jeg oppfatter det har MS sluttet å gi ut flere oppdateringer til windows 2000, ihvertfall oppdateringer som er gratis.... Det vil si at skal du forsatt ha support og tilgang til nedlastninger så tror jeg du må betale en slant med penger.

Rett meg om jeg tar feil her....

Ihvertfall kan man ikke forvente SP5 da MS har sagt at sp4 er den siste service packen som er laget for windows 2000. Sto ihvertfall det når jeg var innom nedlastingssidene til sp4 på MS sine sider idag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...