Gå til innhold

Spørsmål om EDGE og wap


Anbefalte innlegg

Har nokiatelefon som støtter EDGE, og bruker Telenor.

 

Synes det tar en evighet å starte opp og komme inn på startssiden (som er satt til wap.telenormobil.no/ )

 

? Lurer på om telefonen må innstilles spesielt for EDGE.

 

Bor ca 3-400 meter fra nærmeste sender-mast (Telenor og NetCom), og 8 km fra nærmeste by (Haugesund), men synes det går like treigt om jeg er hjemme eller i byen.

 

Har prøvd med NetComs nett, men synes ikke det går så mye raskere.

 

? Støtter EDGE-teknologien wap, da mener jeg lesing av wap-sider, eller merkes det helst på nedlasting av f.eks lydfiler?

 

 

Telenors startside på wap ( wap.telenormobil.no/ ) vises forskjellig på 6230i og 6101. På 6101 vises linkene i linjer, og bakom linja 'e-post' står det f.eks 0 nye i parentes.

 

På 6230i blir den samme siden vist på en annen måte, blant annet med flere ikoner, blant annet for e-post. Dermed vises det ikke om jeg har fått ny e-post før jeg klikker på ikonet. Dersom jeg slår av billedvisning, vises heller ikke ikonene, og navigasjonen blir desto vanskeligere og uoversiktlig.

 

? Hva skyldes dette? Er det forskjellige waplesere på nokiatelefonene, eller ligger forskjellene hos Telenor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen spesielle innstillinger for EDGE, er det støtte for EDGE i området så skal telefonen velge EDGE så lenge du har en EDGE tlf.

 

Når det gjelder WAP sidene så ligger sannsynligvis forskjellen hos Telenor, de kan sette opp WAP gatewayen til å vise forskjellige sider ut i fra tlf type.

Lenke til kommentar
Javel. Går det an å legge inn link til "ønsket" wap-gateway?

Nei, men jeg tipper at 6101 er såpass ny(er den det?) at Telenor ikke har lagt den inn i sin gateway enda. Da blir telefonen ikke gjenkjent og får kun en standard side for ikke idetifiserbare tlf. Ser ingen andre grunner til at du får to forkjellige sider.

Lenke til kommentar
6101 er ny, ja. Kom vel ut i slutten av juni.

 

Går det an å stille inn gatewayen selv, og hva er i såfall nummeret?

Ring kundesenteret og si at du får en annen startside på 6101 enn på 6230 og be de ta det videre med noen som driver med WAP, så ordner det seg sikkert i løpet av kort tid. Er ikke noe du får fikset selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...