ivar_hoff Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 Jeg har satt opp en Apache-server og et SMTP-program hjemme. Jeg tenkte å bruke mail-funksjonen i PHP. Kan jeg knytte SMTP opp mot en gratis DNS-server? Hvordan gjør jeg eventuelt dette? Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Det enkleste er vel å bruke den din internetleverandør bruker... F.eks har du Telenor: smtp.online.no osv Lenke til kommentar
ivar_hoff Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg har UPC. Men jeg må vel spesifisere DNS-server også? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Jeg har UPC. Men jeg må vel spesifisere DNS-server også? Hostname finner du jo ut uansett ved hjelp av nameserverne til ispen din. hvis du mener du skal ha et domene eller et gratis subdomene skal det bare være å peke det til ipen din som en MX record tror jeg.. Lenke til kommentar
ivar_hoff Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Nei, jeg trenger verken domene eller subdomene. Jeg skal bruke mail-funksjonen i PHP. Den krever at jeg har en SMTP-server, og det har jeg installert. Men den trenger å få spesifisert en DNS-server. Jeg kunne vel ha driftet en slik selv, men jeg trodde det fantes noen gratis DNS-servere som man kan bruke. Så jeg lurte på om noen visste noe om det. Lenke til kommentar
pian Skrevet 7. juli 2005 Del Skrevet 7. juli 2005 Hva med å bruke de du får fra isp'en din? Lenke til kommentar
ivar_hoff Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Hva får jeg av ISP'en? Navn på DNS-servere? Jeg har UPC Lenke til kommentar
Zic0 Skrevet 8. juli 2005 Del Skrevet 8. juli 2005 smtp.chello.no kan du bruke. Hvorfor skal du egentlig ha hostname. Holder det ikke med bare ipen? Lenke til kommentar
phanti Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 De aller fleste internettleverandører har dns tilgjengelig på support sidene sine. Finner du de ikke, kan du prøve å ringe eller maile support. Lenke til kommentar
Hazno Skrevet 12. juli 2005 Del Skrevet 12. juli 2005 Jeg hadde mail-server på maskina mi for en stund siden. Min DynDNS er hazno.kicks-ass.net, og når folk sendte til [email protected] f.eks., så kom det til maskina mi. Hadde mer problem med utgående mail, men prøvde ikke å sette meg så mye inn i det, bare ville sjekke om det funka å bruke @hazno.kicks-ass.net, og det gjorde det. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 skriv ipconfig /all i et cmd vindu, så ser du hvilke dns servere du har fra din isp Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 skriv ipconfig /all i et cmd vindu, så ser du hvilke dns servere du har fra din isp Jeg har 10.0.0.3 og 10.0.0.1 såh, ikke alle som bruker ISP sine Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 vel du som vet bedre, får sjekke dine forwarders på disse. resten kan sjekke sin ipconfig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå