Gå til innhold

Cool 'n' Quiet med to minnebrikker

Anbefalte innlegg

Er det kommet en patch eller noe som gjør at man kan bruke Cool 'n' Quiet med to minnebrikker?

Speccs på PCen min:

- EPoX EP-8KDA3+

- AMD Athlon 64 2800+

- OCZ 1024MB EL Dual Channel optimized

PC-3200 DDR 512 x 2 Kit (2-3-2-6) 400Mhz

Endret av torsvb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal vel gå ann å bruke Cool`n Quiet selv om man har to minnebrikker på dette hovedkortet vel?

Du må evt laste ned drivere til prosessoren din, aktivere Cool`n Quiet i BIOS å sette på minimal strømstyring på pcen (høyreklikk på skrivebordet, trykk på egenskaper, Gå til skjermsparer innstillingene. Trykk derretter på strømstyring eller hva det het)

Lenke til kommentar

ikke sett på noe strømstyring i windows! den skal stå på "no powersavings" eller hva det nå står. ellers bare krølles det til. aktiver Cool`n Quiet i BIOS, evt. også "viftestyring", for eks. Q-fan eller lignende. kommer an på HK\BIOS. til sist må du installere Athlon64 driver. det lønner seg også å ha medfølgende kjøler til Athlon, da jeg har opplevd at en del uorginale kjølere ikke fungerer skikkelig med Cool`n Quiet, men det finner du fort ut... resten ordnes selv, du trenger ikke "control panel" eller noe annet surr for at det skal fungere...

EDIT: jeg kan ikke tro at Cool`n Quiet har noe å si for antallet minnebrikker. jeg har selv en 754\3200 og en 3700\939 og har to minnebrikker i begge. fungerer fint det, og det har gjort det også uten driver-oppdatering ol...

Endret av hardrock_ram
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...