Patriot Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Kjøpte for en tid tilbake en pakke pc (Ja jeg vet jeg var dum, og ja, jeg har lært, hehe.) Men nytter ikke gråte over spillt melk som man sier) Pc'en bestod grafikkort messig av et Geeforce 2 mx400 kort. Kortet hadde ikke noen form for kjølig i det hele tatt! Noe jeg ikke tenkte over den gang, men nå som jeg er litt mer opplyst tenkte jeg at jeg skulle sjekke ut tingenes tilstand og det viste seg at etter en stund med timedemo i q3 ble kortet GLOvarmt. Så varmt at jeg nesten fikk brannsår da jeg tok på gpu. Jeg festet så på termometer som gikk til 50c men det blacka ut. Jeg har nå bestillt meg chipset kjøler til kortet (Titan chipsetkjøler, kobber) å tenkte jeg skulle clocke kortet litt. Har fra før testet å clocke kortet litt og det gikk fint, til tross for den SAIKOW tempraturen, hehe. Hvor mye tror dere jeg kan klare å clocke geeforce 2 mx400 kortet forsvarlig? Noen der ute som har erfaringer? Har chieftec miditower med work temp på rundt 30grader. Hvor mye tror dere forresten tempraturen går ned på kortet nå som jeg får kjøler på det? er jo nesten utrolig at det ikke har brennt opp spør du meg. hehe :razz: Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Siden kortet ikke hadde noen kjøler i utgangspunktet, så er det mulig at spenninga til GPUen er satt ned ifra produsenten. Du vil garantert få klokket skjermkortet høyere enn du kunne før, men ikke så mye. Muligens over 250 MHz på coren. Hvis du er litt rev, så kan du voltmodde skjermkortet ditt ørlite grann, da når du nok 260 MHz på GPU. Men er langt ifra sikker... Lenke til kommentar
Holmgr3N Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Hei,merka det samma idag! Et ASUS GF2MX400 32MB. Etter 4 timer CS skulle jeg ta ut kortet så kjente jeg på ribba og den var VARM! Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 gf2 mx er og blir varme kort... men ikke så varme at det er et problem så lenge de kjører på standard hastighet. Det er å blir et billigkort og da dropper man slikt som vifter. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 27. juli 2002 Del Skrevet 27. juli 2002 Jeg har ett Creative GF2 MX 32 DDR Ram som ble levert uten kjøling, det var ikke en ribbe en gang, bare reine gpu`en. Klokket det ganske mye, husker ikke eksakt nå, men det var ganske mye til å være uten kjøling. Det var tider med en stille maskin Lenke til kommentar
Pilseboben Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg har et gainward gf2 mx400 kort (originalt levert med vifte) som gikk på standard hastighet 200(gpu)183(ram) Klarte å få dette kortet opp til 220210 uten å gjøre noe med det, men så bytte jeg ut original vifta med en Blue Orb + litt Artic Silver kjølepasta. nå kan jeg kjøre Gpu opp til 230mhz. (vel... ikke på sommeren, blir litt for varmt inni kabinettet om dagen :wink: ) skal sette på ram kjølere nå bare for å få det til å se bra ut, er vel ikke noe særlig å hente på det...... _________________ -Bomboo [ Denne Melding var redigert av: Bomboo på 2002-07-29 09:55 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå