Gå til innhold

ett eller annet som sender mail fra pcen min!

Anbefalte innlegg

OK!

PC'en er litt klikk nå, norton viser sinnsykt mange varsler om scanning av email som går feil. spretter opp vinduer det står scanner mail også kommer det feil melding om at den ikke kan scanne elr no. kommer ca 10 om gangen. Dette når jeg ikke sender mail. :hmm: står at det forsøkes sende mail til en haug med adresser jeg ikke har hørt om før. Kan slå av mail scanneren men det er bare for at jeg ikke skal kunne se problemet. Har en ulovlig høy ping i spill også, sikkert noe med dette å gjøre. 1000+

Noen som vet hva det er og hvordan det løses?

legger med hijackthis log!

hijackthis.log

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
norton finner ikke no, sjokk!

ad-aware fant 11, fjernet. uten at det hjalp.

brannmur i d-link routern.

skal prøve online scannern!

Du må ha softwarebrannmur også. Du kan laste ned gratis zone alarm hos zonelabs.

for sent nå :)

men kan det være noe WORM_NETSKY.P?

jævlig irriterende, når jeg skriver dette sendes ca 30 meldinger fra pcen min

Lenke til kommentar

Dette er den svært mistenkelige linja i loggen din:

O4 - HKLM\..\Run: [.svchost] C:\WINDOWS\System\CSRSS.EXE

Alle Windows fra 2000 har storparten av sine systemfiler i System32-mappen. Så også den helt normale csrss.exe. Det skal IKKE ligge en slik en i System-mappen. Gjør det det, er det høyst sannsynlig noe stygggedom.

Forslag:

1. Kjør Hijackthis og slett nevnte linje.

2. Installer og kjør Crap Cleaner (sig)

3. Omstart i Safe Mode, gå inn i C:\WINDOWS\System og flytt angitte fil til et helt annet sted, f eks en "C:/diverse"-mappe. (vær nøye med at du flytter ut den som ligger i System, og ikke den som ligger i System32!). Mens du er i Safe Mode, kjør Crap Cleaner en gang til.

4. Omstart.

5. Virker alt som det skal, slett den filen du flyttet.

(At vi flytter og ikke sletter med en gang, er bare i tilfelle (lite trolig) at den faktisk brukes til noe nyttig).

Lenke til kommentar

Den online scannern fant 2 spyware som ad-aware ikke fant. Det tror jeg stoppet emailene. får hvertfall ingen meldinger om det og linja funker som den skal. Fjerna i tillegg den ekstra csrss saken uten at jeg merket noen forskjell.

Norten fant noe backdoor opplegg i irc'en men tror jeg fikk fjernet det også.

PCen er så god som ny, takker for all hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...