Superjokka Skrevet 6. juli 2005 Del Skrevet 6. juli 2005 (endret) Har flere DVD'er på 20 minutter (demo-filmer) som jeg ønsker å slå sammen til en DVD med meny for de forskjellige klippene. DVD Architect kan ikke slå sammen og lage meny på .vob filer, så hva gjør jeg? Jeg vet at det går med DVD Shrink, men da får jeg ikke meny. Det må altså være et program hvor man setter sammen flere DVD'er i .vob format og hvor en kan lage meny. Anyone ? Endret 6. juli 2005 av Superjokka Lenke til kommentar
Superjokka Skrevet 7. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2005 Har funnet ut at TMPGEnc DVD Author gjør jobben, men den tar ikke med TEKST! Kjenner noen til software som fikser mitt behov ? Lenke til kommentar
dapre Skrevet 11. juli 2005 Del Skrevet 11. juli 2005 Kan du brenne teksten permanent inn i filmen ? I så fall kan du følge denne oppskriften i et tidligere innlegg. Synd du ikke fant den med søkefunksjonen.... http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=411929&hl= Lenke til kommentar
Superjokka Skrevet 13. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2005 Kan du brenne teksten permanent inn i filmen ? I så fall kan du følge denne oppskriften i et tidligere innlegg. Synd du ikke fant den med søkefunksjonen.... http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=411929&hl= Tråden du refererer til handler om DIVXfilmer, jeg skal sette sammen DVD filmer. Det er 2 forskjellige ting. Lenke til kommentar
dapre Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 (endret) Har funnet ut at TMPGEnc DVD Author gjør jobben, men den tar ikke med TEKST! Det var dette spørsmålet jeg svarte på. Min smørbrødliste omhandler teksting av filmer generellt og er blitt brukt for å legge permanent txt på egenproduserte DVD plater. Er det ikke det du ønsker ??? Endret 13. juli 2005 av dapre Lenke til kommentar
dapre Skrevet 13. juli 2005 Del Skrevet 13. juli 2005 Tråden du refererer til handler om DIVXfilmer, jeg skal sette sammen DVD filmer. Det er 2 forskjellige ting. Skjønner forvirringen. Men denne linken : http://www.videohelp.com/forum/viewtopic.php?t=87065 Og min liste her : http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=411929&hl= Omhandler begge det samme - Hvordan sette permanent tekst på DVD filmer, ikke spesifikt DivX. Faktisk er jeg litt i tvil om de egentlig kan brukes for DivX. Det var bare noe jeg antok i farten. Altså, begge linker kan du lese igjennom og benytte deg av. Jeg ser for meg hvordan jeg kunne løst oppdraget for deg, men det er så mye å forklare. For deg høres de kanskje litt tungvindte ut, men for meg var dette den eneste løsningen og fungerte helt utmerket. Du må altså bl.a. rippe dine individuelle DVD film snutter, gjøre de om til fortrinnsvis ukomprimerte AVI filer, legge på tekst vha VOBSUB, for deretter å kjøre de gjennom TMPGEnc via VirtualDub til nye MPEG2 filer. Denne gangen kan feks komprimere de litt, hvis du ønsker det, og de er i vanlig film DVD kvalitet (bitrate 6000 kbps +) Deretter legger du de ferdige MPEG2 filer inn i TMPGEnc DVVD author, lager menyer, og brenner ut. Fix ferdig DVD med tekst på hver eneste lille filmsnutt. Si gjerne i fra hva du evnt ikke skjønner i mine linker, eller i denne forklaringen, så skal jeg gå forklare litt mere etterhvert som du selv blir oppdatert på hva som er gangen i prosessen. Mvh, Dapre Lenke til kommentar
Superjokka Skrevet 20. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2005 Jeg skjønner hva du mener, og jeg har selv brent inn tekster i DIVX filmer med NANDUB. Men jeg er ikke interessert i å omkode dvd til avi osv, jeg vil kun sette sammen flere DVD klipp sammen på en DVD med en meny som styrer hvilket klipp jeg vil se. Jeg vil at et program skal gjøre det for meg. Det finnes flere programmer som: 1.Setter sammen flere klipp og man beholder tekst (men ikke lager meny) 2.Setter sammen klipp og lager meny (men får ikke tekst) Så hvorfor er det ikke et program som kombinerer de 3 tingene: 1.Sette sammen klipp 2.Lage meny 3.Beholde tekst Din måte å gjøre det på er utrolig tungvint, og det er såpass mye arbeid at jeg gidder ikke. Ant finnes ikke det jeg leter etter, så jeg har gitt opp og laget de uten meny, noe som er dumt da jeg må bla gjennem 20 kapitler for å komme til film nr 3 på DVD'en. Når hvert klipp har 10 kapitler hver er det mye blaing skal man på siste kapittel feks. Lenke til kommentar
kawak Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 Siste utgave av et datablad(tror det er hjemmepc, se hos narvesen) har med en fullversjons utgave av dvdx maker (el). Ta en tur til bladpushern og evt les om prog på nettet før du kjøper bladet. Billig løsning ihvertfall...... Lenke til kommentar
Superjokka Skrevet 22. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2005 Siste utgave av et datablad(tror det er hjemmepc, se hos narvesen) har med en fullversjons utgave av dvdx maker (el). Ta en tur til bladpushern og evt les om prog på nettet før du kjøper bladet.Billig løsning ihvertfall...... Utifra det jeg leste på hjemmesiden deres så støtter det ikke meny Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 23. juli 2005 Del Skrevet 23. juli 2005 Siste utgave av et datablad(tror det er hjemmepc, se hos narvesen) har med en fullversjons utgave av dvdx maker (el). Ta en tur til bladpushern og evt les om prog på nettet før du kjøper bladet.Billig løsning ihvertfall...... Verste dr*ttprogram jeg noen gang har prøvd. Utrolig ustabilt. Det låser seg til stadighet, prøver man å legge på menyer så vil de ikke brennes på DVD, bildekvaliteten på importerte filer blir skrekkelig dårlig... ja, jeg var meget misfornøyd med dette programmet da jeg prøvde det for noen måneder siden. Ingen hjelp å få fra produsenten heller selv om jeg kjøpte programmet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå