Gå til innhold

7800 GTX spørsmål

Anbefalte innlegg

Leste i Hjemmepc nr.6 i år at ATI's nye skjermkort R520 med crossfire støtter alle spill, mens Nvidia's 7800GTX SLI kun støtter om lag 70 spill... Mener de med dette at det er kun 70 spill som får nyttegjort seg av SLI-teknologien? Ganske kjipt om jeg kjøper dette kortet, så må jeg kassere en del spill fordi skjermkortet ikke takler dette... :ermm:

Så har jeg fått for meg en liten tanke om at har du Asus hovedkort, så er ikke MSI skjermkort det beste å kjøpe... Noe a'la, du kjøper ikke Honda girkasse og setter i en BMW..hvis dere skjønner...

Men dette er bare rubbish fra min side ikke sant? MSI skjermkort funker like digg på Asus hovedkort som andre skjermkort?

MSI sin 7800 GTX versjon er jo den rimeligste, samt at det var den de testet på Hardware.no og sa den var temmelig stille av seg...

Siste fråga... er det noen særlig stor ytelses/støy forskjell på MSI sitt 7800-kort og XFX sitt? Siden XFX ligger 700 spenn over i pris mener jeg... De må jo ha en grunn for å tro at deres skjermkort er verd 700 spenn mer... :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. problemet får du bare vis du skal kjøre kortet i sli, og sli støtter stadig flere spill.

2. tviler på at det er noe forskjell på det, har selv msi hovedkort og asus skjermkort, no problemo ;)

3. tror kortene er ganske like, men kanskje xfx har bedre kjøleløsning/eller mer software, eller så har kanskje xfx ikke råd til å konkurrere med msi.

har ikke peil på støynivået til noen av dem.

Endret av mushi
Lenke til kommentar

XFX sitt skjermkort er overklokka fra produsent, mens msi er stock. Kjøleløsningen er akkurat det samme, men xfx har hdtv støtte, vivo og følger med far cry, x2 the threat og et motorsykkelspill. (usikker på hva msi har i sin pakke og hva kortet leverer)I tillegg følger med 2 dvi-vga convertere og 2 svideo kabler, samt plugger til komponent,svideo, og alt du trenger egentlig...

Har xfx selv, men tror du kan like greit satse på msi og spare en 800 kroner glatt.

Endret av AciD18
Lenke til kommentar
Ganske kjipt om jeg kjøper dette kortet, så må jeg kassere en del spill fordi skjermkortet ikke takler dette... :ermm:

Ikke helt sikker på hva du tenker på her. Du kan jo spille alle spill med nvidia men du vil ikke få ytelsesøkning med SLI (to kort sammen) i alle spill. Du trenger altså ikke kassere noe som helst og f.eks 7800GTX takler alt av spill uten problemer. Skal du ha 2x7800GTX sammen er det ikke alle spill du vil få utnyttet dette i (altså få høyere ytelse enn du ville fått med et enkelt kort.).

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Og der ser en at xfx sin pakke har omtrent det samme bortsett fra spillene. Xfx har bare en svideo-kabel mer, ellers er alt likt. Så da ser d nesten ut som om forskjellen ligger i klokkinga. Jeg er ingen ekspert, men baserer meg utfra d jeg vet selv =)

Lenke til kommentar

1. Alle morgendagens spill vil støtte SLI (men ATI sier at Crossfire teknologien vil yte bedre).

2. Det skal ikke ha noe å si med hvilken produsent hovdkortet ditt har og hvilken produsent skjermkortet/skjermkortene din(e) har,

3. Det er en annen bundle, og hvis jeg husker rett så er XFX sitt skjermkort klokket litt høyere (20mhz høyere kjerneklokkehastighet).

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar

Du får bare utnytta 2x7800GTX i sli i 1600x1200 eller høyere oppløsning. Jeg har X800XTPE nå og har ca 40 fps (medium setting) på 64 player server. Håper på betydelig bedre med max setting med ett SLI oppsett.

Endret av kasol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...